نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیزدهمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور راه‌اندازی شد

 اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اعلام این خبر افزود: با توجه به مذاکراتی که از سال گذشته با پارک علم و فناوری استان یزد آغاز شد، مراحل مختلف راه‌اندازی فن بازار منطقه‌ای استان یزد، طی و در مراسمی سیزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در این استان راه‌اندازی شد.

وی اشاره کرد: با توجه به سابقه قبلی این پارک در راه‌اندازی و مدیریت فن بازار، ایجاد ساز و کار جدید و پیوستن این نهاد جدید به شبکه‌ای از فن بازارها در کشور، دارای مزیت‌هایی خواهد بود که امید می‌رود ظرفیت‌های استان در بازار فناوری فعال شده و شاهد فعالیتهای خوب این فن بازار باشیم.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: برای اولین بار است که فن‌بازار منطقه‌ای در یک استان با تولیت پارک فناوری استان راه‌اندازی می‌شود و تا پیش از این، جهاد دانشگاهی و شهرک شرکت‌های صنعتی استانها متولی فن‌بازار منطقه‌ای بوده‌اند.

قنبرپور افزود: برنامه فن‌بازار منطقه‌ای یزد تا پایان سال عمدتا معطوف به اقدامات ترویجی و شناساندن فن بازار به ذی‌نفعان از قبیل صنایع فعال در استان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نخبگان و مخترعان و دانشگاهیان و سایر نهادهای مرتبط خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، ایجاد و ساماندهی فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، یکی از تکالیف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی سازی راهبردهای کلان 1 و 3 نقشه جامع علمی کشور است که این مهم طی حکمی به مرکز فن بازار ملی ایران تنفیذ شده است.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل