نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشدار برای روند رو به رشد صید غیرمجاز آبزیان

 سرهنگ اکبر شاولی پور افزود: استان های شمالی گلستان و استان های جنوبی خوزستان از بیشترین کشفیات صید غیر مجاز و بیشترین دستگیری ها نیز در این ارتباط در استان های شمالی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع دریا تمام شدنی و محدود است در حوزه فرهنگ سازی حفاظت از منابع آبزی اقدامات مناسبی انجام نشده و قوانین قهریه در برخورد با متخلفین نیز کافی نبوده است؛ لذا در خصوص صید غیر مجاز با روند رو به رشدی روبرو بوده ایم.
فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور، گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد و با فراهم کردن بستر آگاه سازی ساحل نشینان و مردم ، تبعات صید غیرمجاز به مردم معرفی شود.
شاولی پور با تاکید بر اینکه در این راستا نیازمند سرمایه گذاری جدی در امر فرهنگ سازی حفظ منابع آبزی هستیم ، اظهار کرد: هر چند متولی حوزه حفاظت از منابع آبزی، سازمان شیلات است اما نیروی انتظامی و یگان حفاظت در حد بضاعت در این راستا برنامه ها و تمهیداتی ویژه ای داشته است.
فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور با اشاره به برنامه های سازمان یگان حفاظت در راستای حمایت از منابع آبزی، گفت: در این راستا یگان حفاظت شیلات با تعریف دو بخش در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقداماتی دارد.
شاولی پور اضافه کرد: با توجه به اینکه صید به بخش خصوصی واگذار شده، مشارکت بهره برداران در امر حفاظت در دستور کار این یگان در بخش برنامه های کوتاه مدت تعریف شده و در این راستا ، نشست ها و جلساتی با بخش خصوصی و بهره برداران مجاز منابع آبی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های نوین نیز از دیگر برنامه های این یگان است، گفت: تجهیزات و امکانات یگان حفاظت اعم از شناورها باید به روز شود؛ همچنین در این حوزه تغییر تاکتیک باید صورت گیرد.
این مقام مسئول در نیروی انتظامی ادامه داد: متأسفانه نیروهای این یگان به دلیل کمبود نیرو در تمام بنادر و استان های ساحلی مستقر نیستند و لازم است در این راستا اقدام شود و با همکاری دریابانی در سطح تمام بنادر صیادی به خصوص در جنوب کشور نیروهای مجرب مستقر شود.
فرمانده یگان حفاظت شیلات بر استفاده از تکنولوژی های روز و پایش نامحسوس دریا تاکید کرد و گفت: کنترل و حفاظت نباید تنها به نیروی انسانی محدود شود و باید به سمت تجهیز امکانات برویم. در کنار تغییر تاکتیک با تغییر تکنیک ها نیز باید روش های نوین را جایگزین کنیم و از روش سخت افزاری به سمت نرم افزاری حرکت کنیم.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس،شاولی پور با اشاره به اینکه پایش نامحسوس و نصب دوربین ها به کنترل و حفاظت منابع آبزی کمک می کند، اظهارکرد: امروز حفاظت و حراست از مرزهای دریایی با استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته به عهده دریابانی مرزبانی است که لازم است در این یگان نیز به روز شویم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل