قول ابتکار برای بازگرداندن مناسبت های محیط زیستی حذف شده از تقویم

 'محمد درویش' در گفت و گو با ایرنا افزود: حذف مناسبت های محیط زیستی در دولتی که خود را محیط زیستی می داند، امری عجیب است که امیدواریم دوباره به تقویم رسمی کشور برگردد.

وی اظهار کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که در تلاش بودیم روز ملی محیط زیست را که مصادف با ولادت امام رضا ( ع) است، وارد تقویم رسمی کشور کنیم. وی ادامه داد: مناسبت های محیط زیستی در تقویم رسمی کشور زنهار و تلنگری است که سبب می شود مردم و مسوولان متوجه اهمیت موضوعات محیط زیستی شوند، در واقع بودن هر مناسبتی در تقویم کشورها پیامی را به دنیا می رساند و نشان می دهد چه موضوعی برای آن کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.
درویش افزود: به عنوان مثال تقویم کشوری که مناسبت های جنگی بیشتر در آن دیده شود، نشاندهنده اهمیت جنگ در آن کشور است و در کشوری که مناسبت های فرهنگی و محیط زیستی پررنگ باشد، یعنی آن کشور به موضوع محیط زیست خود اهمیت می دهد و این موضوع نشاندهنده وقار آن جامعه است.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: وجود مناسبت های محیط زیستی در تقویم چه از نظر ملی و چه بین المللی ارزشمند است.
وی گفت: رییس سازمان محیط زیست موضوع را پیگیری کرده و قرار است در دولت مطرح کند، ظاهر اعلام کرده اند که حذف این مناسبت ها اشتباه شده و قول هایی برای برگرداندن آن به تقویم داده اند.
درویش اظهار کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان چندین وزارتخانه و نهاد مرتبط زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار حذف و یا گنجاندن مناسبت ها را در تقویم کشور برعهده دارد.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته و در سفر به استان فارس در دیدار با کارکنان و خانواده های شهدای محیط زیست این استان با اعلام حذف دو مناسبت محیط زیستی روز 'هوای پاک' و 'محیط زیست' از تقویم رسمی کشور گفته بود: در مقطعی از زمان، دو روز هوای پاک و محیط زیست را از تقویم ما حذف کردند که این کار جای تامل و تاسف دارد، در حال پیگیری هستیم تا مجددا این دو روز حذف شده در تقویم گنجانده شود.
پیشتر روز هوای پاک در 29 دی و روز محیط زیست که مناسبتی جهانی است، مصادف با 15 خرداد در تقویم رسمی کشور وجود داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا