نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قول ابتکار برای بازگرداندن مناسبت های محیط زیستی حذف شده از تقویم

 'محمد درویش' در گفت و گو با ایرنا افزود: حذف مناسبت های محیط زیستی در دولتی که خود را محیط زیستی می داند، امری عجیب است که امیدواریم دوباره به تقویم رسمی کشور برگردد.

وی اظهار کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که در تلاش بودیم روز ملی محیط زیست را که مصادف با ولادت امام رضا ( ع) است، وارد تقویم رسمی کشور کنیم. وی ادامه داد: مناسبت های محیط زیستی در تقویم رسمی کشور زنهار و تلنگری است که سبب می شود مردم و مسوولان متوجه اهمیت موضوعات محیط زیستی شوند، در واقع بودن هر مناسبتی در تقویم کشورها پیامی را به دنیا می رساند و نشان می دهد چه موضوعی برای آن کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.
درویش افزود: به عنوان مثال تقویم کشوری که مناسبت های جنگی بیشتر در آن دیده شود، نشاندهنده اهمیت جنگ در آن کشور است و در کشوری که مناسبت های فرهنگی و محیط زیستی پررنگ باشد، یعنی آن کشور به موضوع محیط زیست خود اهمیت می دهد و این موضوع نشاندهنده وقار آن جامعه است.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: وجود مناسبت های محیط زیستی در تقویم چه از نظر ملی و چه بین المللی ارزشمند است.
وی گفت: رییس سازمان محیط زیست موضوع را پیگیری کرده و قرار است در دولت مطرح کند، ظاهر اعلام کرده اند که حذف این مناسبت ها اشتباه شده و قول هایی برای برگرداندن آن به تقویم داده اند.
درویش اظهار کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان چندین وزارتخانه و نهاد مرتبط زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار حذف و یا گنجاندن مناسبت ها را در تقویم کشور برعهده دارد.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته و در سفر به استان فارس در دیدار با کارکنان و خانواده های شهدای محیط زیست این استان با اعلام حذف دو مناسبت محیط زیستی روز 'هوای پاک' و 'محیط زیست' از تقویم رسمی کشور گفته بود: در مقطعی از زمان، دو روز هوای پاک و محیط زیست را از تقویم ما حذف کردند که این کار جای تامل و تاسف دارد، در حال پیگیری هستیم تا مجددا این دو روز حذف شده در تقویم گنجانده شود.
پیشتر روز هوای پاک در 29 دی و روز محیط زیست که مناسبتی جهانی است، مصادف با 15 خرداد در تقویم رسمی کشور وجود داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل