گزارش ویدیویی از تولد یک سیاره

یکی از مواردی که برای انسان ها بسیار جذاب و در عین حال ناشناخته است، شکل گیری و به وجود آمدن سیاره ها است. تا به امروز دانشمندان در زمینه شکل گیری سیارات تنها به تئوری های ارائه شده اکتفا می کردند و هیچ گاه موفق به دیدن فرایند تولد یک سیاره نشده بودند. با این وجود در یک مورد بی سابقه سرانجام پس از سال ها، شکل گیری یک سیاره توسط دانشمندان رویت شده و به ثبت رسید

دانشمندان پس از کشف کردن این پدیده به مدت 5 سال متوالی تصاویری از این منطقه را تحت نظارت گرفتند و سرانجام با ترکیب این تصاویر موفق شدند تا این فرایند منحصر به فرد را در قالب یک فیلم کوتاه و یک دقیقه ای آماده کرده و به جهانیان عرضه کنند.

در فرایند ساخت این فیلم از تصاویری که توسط تلسکوپ های ماژلان و ال بی تی برداشت شده بود استفاده شده و با کمک فناوری های گرافیک کامپیوتری، تصاویر به صورت متحرک در آمده و به رسانه ها راه پیدا کردند. در ادامه می توانید این تصاویر ویژه را مشاهده کنید