نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیاده روی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

سرعت پیاده روی با سلامت قلب سالمندان و بزرگسالان مرتبط است. بزرگسالان و همچنین سالمندان می توانند با انجام پیاده روی با سرعت اندکی بیشتر از خالت عادی و یا با طی مسافتی بیشتر از حالات معمول به سلامت قلبی خود کمک کنند.

در تحقیقات اخیر محققان دریافتند بزرگسالانی که سریع تر از 5 کیلومتر بر ساعت پیاده روی می کنند  در مقایسه با کسانی که با سرعت کمتر از 3 کیلومتر بر ساعت پیاده روی می کنند 50 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی آن ها را تهدید خواهد کرد.

طبق تحقیقاتی که در مجله گردش با عنوان بیماری های قلبی , پیشگیری و درمان به چاپ رسید علاوه بر موارد ذکر شده کسانی که به طور متوسط روزانه نزدیک به  7 بلوک (محیط یک ساختمان عادی) پیاده روی می کنند در مقایسه با کسانی که 5 بلوک و یا کمتر در هفته پیاده روی می کنند 47 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تجربه خواهند کرد.

به گقته لویزا سوارز،دانشجوی پسا دکتری از دانشگاه پورتو کشور پرتغال ، تحقیقات روی بزرگسالان آمریکایی نشان می دهند انجام حرکات متعادل و معمول ورزشی همانند پیاده روی حتی اگر در دوران پیری نیز صورت گیرند می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک شایانی کنند.خوشبختانه پیاده روی ورزشی است که بسیاری از بزرگسالان و سالمندان از انجام آن لذت می برند.

در این پژوهش محققان مطالعه روی 4207 زن و مرد که برای شرکت در تحقیقات با موضوع سلامت قلبی نام نویسی کرده بودند را با هدف جمع آوری داده ها در مورد فاکتور های ایجاد خطر در بیماری های قلبی در میان بزرگسالان بالای 65 سال آغاز کردند. گفتنی است که این تحقیقات توسط موسسه ملی سلامت انجام شد. در این مطالعه محققان از 10 سال داده ای که در زمان مراجعه زنان و مردان برای آزمایش وضعیت جسمانی بدست آمده بود استفاده کردند. در هر آزمایش سالانه سرعت و مسافت متوسطی که هر کدام از شرکت کنندگان داشتند ثبت شد و هر گونه تغییر در وضعیت قلبی شخص شرکت کننده (همانند ایست و یا سکته قلبی) نیز در کنار سایر داده های بدست آمده ثبت و ضبط می شد.

پیاده روی تنها فعالیت بدنی مرتبط با بهبود سلامت قلب نیست , در حقیقت بزرگسالانی که به طور کلی فعالیت بدنی بیشتری در مقایسه با افراد کم تحرک دارند خطر بروز بیماری های قلبی کمتری آن ها را تهدید می کند. همچنین فعالیت هایی همانند باغبانی , شنا , پیاده روی و دوچرخه سواری که افراد در اوقات فراقت خود انجام می دهند با کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها در ارتباط است.

به طور قطع این تحقیق اولین پژوهش پیرامون اثبات اثرات مثبت حرکات ورزشی و تحرک و فعالیت بدنی با بالا بردن سطح سلامت قلبی نیست , گفتنی است که در تحقیقات پیشین محققان دریافتند که انجام  2 دقیقه پیاده روی در هر ساعت می تواند خطر مرگ زودرس افراد را کاهش دهد. علاوه بر این طی تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد محققان دریافتند که روزانه 5 الی 10 دقیقه دویدن با کاهش خطر مرگ در اثر وقوع حملات قلبی در ارتباط است.

انجام حرکات متعادل و معمول ورزشی همانند پیاده روی حتی اگر در دوران پیری نیز صورت گیرند می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک شایانی کنند.

به گفته دکتر داریوش مظفریان رییس دانشکده مواد غذایی دانشگاه تافت در بوستن آمریکا با اینکه اکثر تحقیقات به دنبال اثبات ارتباط میان فعالیت بدنی و سلامت قلبی هستند تعداد کمی از آن ها روی سالمندان که جمعیت آن ها در حال افزایش است متمرکز شده اند.

وی می افزاید: یافته های ما اهمیت استمرار فعالیت های بدنی سبک یا متوسط برای بالا بردن سطح سلامتی افراد را تایید می کنند.

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل