سهم انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2025 به 10 درصد مصرف انرژی جهانی هم نمی رسد

 بیژن نامدار زنگنه عصر شنبه در حاشیه اجلاس عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می شود تا سال 2025 سهم گاز در سبد مصرف انرژی جهان به 28 درصد برسد.
به گفته وی، پیش بینی ها حاکی است سهم مصرف زغال با افزایشی چشمگیر به 30 درصد رسیده، اما نسبت مصرف نفت به پایین تر از مصرف کنونی آن تنزل خواهد یافت.
زنگنه تصریح کرد: به رغم تلاش جهانی برای افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر، اما تحقق این مهم، زمانبر بوده و تا سال 2025 این سهم حتی به 10 درصد هم نخواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت به عنوان بخشی از بدنه جامعه ایران و جهان، از موضوع اشاعه و ترویج و گسترش انرژی های تجدیدپذیر حمایت می کند.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.
به گزارش ایرنا،کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا