نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری ایران و روسیه در زمینه ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از دور

 محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب با اشاره به سفر دیمیتری روگازین معاون اول روسیه به تهران و دیداری که با وی داشت نوشت: در این دیدار مروری بر روند برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه و دستاوردهای آن داشتیم و در مورد ترسیم روابط دو کشور در آینده و سطوح همکاریهای یکساله کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، همکاری میان مدت بین چهارتا پنج سال و همکاری راهبردی و دراز مدت برای بیست سال، تبادل نظر شد.

وی با اشاره به توافق خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری دو کشور گفت: در این مذاکرات در زمینه خط اعتباری ۲ میلیارد یورویی هم به توافق رسیدیم. همچنین در خصوص پایین آوردن تعرفه بالای صادرات غیرنفتی و حل مشکل تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به روسیه توافق کرده و مشکل صادرات ۱۹ قلم کالا از ایران به بازار این کشور حل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیارد دلار پروژه در زمینه های راه آهن، کشاورزی، برق، حمل و نقل، آب و پتروشیمی داریم که امیدواریم طی چهارتا پنج سال این پروژه ها نیز به نتیجه برسد.

واعظی تاکید کرد: در این دیدار در خصوص همکاری مشترک دو کشور در زمینه ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش از راه دور نیز توافقاتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اظهارات معاون اول روسیه مبنی بر هماهنگی های لازم برای عادلانه شدن قیمت منابع انرژی و نفت و گاز گفت: پیشنهاد مهم وی همکاری ایران و روسیه برای انجام پروژه های تحقیقاتی و کارهای عملی در زمینه فناوری و صنعت فضایی بود.

به گفته واعظی، همکاری میان دو کشور در سه زمینه تبادل متخصص در خصوص آشنایی با توانمندیهای یکدیگر، همکاریهای منطقه ای در سطح استانهای دو کشور و فعالیت شورای تجاری ایران و روسیه موفقیتهای بزرگتری را محقق می سازد.

به گزارش مهر، به عنوان نمونه به منظور تحقق ارتباطات مستقیم بین استانهای دو کشور، عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن پترزبورگ اولین اقدام عملیاتی است که این زمینه ها در سایه کمیسیون مشترک اقتصادی قابل تحقق است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل