فرزند کنکورد به آسمان ها باز می گردد

این هواپیمای مسافری قرار است با همکاری شرکت آمریکایی 'اریون Aerion' و شرکت اروپایی 'ایرباس' ساخته شود و دو سوی اقیانوس اطلس را در مدت سه ساعت طی کند. بر اساس اعلام شرکت آمریکایی اریون، این هواپیمای پرسرعت قادر است مسیر هوایی لندن – نیویورک را در مدت 4 ساعت و 24 دقیقه، حدود سه ساعت کمتر از زمان هفت ساعته هواپیماهای فعلی، طی کند. همچنین این هواپیما قادر است مسیر هوایی توکیو- سان فرانسیسکو را در مدت هفت ساعت طی کند.

این هواپیمای پرسرعت توسط دو شرکت اریون و ایرباس، وارد خط تولید شده که معنای آن این است که به زودی ' فرزند کنکورد' واقعیت پیدا خواهد کرد.
پروازهای آزمایشی این هواپیمای پرسرعت که قادر است با سرعت 1.5 ماخ بر فراز آب و بدون محدودیت صدا پرواز کند، در ابتدای سال 2021 انجام خواهد شد.
به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، هواپیمای پرسرعت 'ای اس 2'، در مقایسه با هواپیمای 'کنکورد' که با سرعت 1350 مایل بر ساعت پرواز می کرد، با اختلاف ناچیزی، سرعت کمتری دارد. این هواپیما ظرفیت 12 مسافر در محیطی وسیع و لوکس را دارا می باشد.
طرح هایی برای ساخت بیش از 600 فروند از این نوع هواپیمای پرسرعت، با هزینه ای بالغ بر 110 میلیون دلار برای هر یک از آنها، در 20 سال آینده وجود دارد.
پرواز هواپیماهای مافوق صوت کنکورد در سال 2003 میلادی و پس از حدود سه دهه متوقف شد. یک فروند کنکورد متعلق به شرکت ایرفرانس در سال 2000 میلادی و لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه شارل دوگل پاریس دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این حادثه بیش از 110 نفر کشته شدند.
هواپیما 'ای اس 2'با قابلیت های ویژه ای نظیر بال های ساخته شده از فیبر کربن برای صرفه جویی در سوخت و نیز تجهیزات فرود هواپیما، که هنگام انقباض بدنه هواپیما، باعث کوچک تر شدن مساحت فضای (فرود) می شود طراحی و ساخته خواهد شد.
به گزارش این روزنامه انگلیسی، 'کن مک کنزی'، معاون ارشد در امور توسعه و تصمیم گیری شرکت هواپیمایی ایرباس، اعلام کرد: 'ما راه حل های فنی دقیق و واقعی را برای طراحی این هواپیما و نیز نقشه راهی واقعی برای تولید و پرواز( این گونه هواپیماها) را برای کمک به شرکت اریون در نظر داریم.'
به گزارش ایرنا، شرکت آمریکایی اریون، به دنبال زمینی به وسعت 100 هکتار در یکی از فرودگاه های موجود در نزدیک اقیانوس اطلس، برای آغاز تولید و آزمایش این هواپیما است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا