نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قاب تبدیل تلفن همراه به عینک واقعیت مجازی

واقعیات مجازی را می توان نسل آینده رسانه های تصویری به حساب آورد ولی دسترسی داشتن به تجهیزات لازم برای ورود به این دنیای ویژه چندان راحت نیست. هدست های مقوایی شرکت گوگل در واقع ساده ترین و ارزان ترین راه برای آشنایی با تکنولوژی واقعیت مجازی محسوب می شود؛ اما متاسفانه این سازه به راحتی قابل حمل نیست و همچنین از آن جایی که بدنه این سازه از جنس مقوای خالص است، دوام آن نیز بسیار کم است.

طراحان این قاب آن را به صورت تاشو طراحی کرده اند به این ترتیب قرارگیری این قابل بر روی آیفون و حمل آن به راحتی و در همه جا امکان پذیر است.

مسلما تعداد هدست های واقعیت مجازی سازگار با تلفن های همراه تنها به این نمونه محدود نمی شود اما با این وجود بیشتر آنها بسیار سنگین و در نتیجه غیر قابل حمل هستند؛ و به همین دلی نمی توان آنها را به صورت دائمی به همراه داشت.

در میان تمامی محصولات تولید شده در این رده، عینک واقعیت مجازی Figment را می توان به عنوان یک انتخاب متفاوت در صنعت تولیدات تکنولوژی واقعیت مجازی دانست. بنا بر گزارش ها، Figment در اصل قابی برای تلفن های هوشمند آیفون است که می توان تنها با فشار یک دکمه، آن را به یک عینک واقعیت مجازی تبدیل کرد.

طراحان این قاب آن را به صورت تاشو طراحی کرده اند به این ترتیب قرارگیری این قابل بر روی آیفون و حمل آن به راحتی و در همه جا امکان پذیر است. شاید بتوان این سازه را اولین سازه کم وزن و قابل حمل در زمینه تکنولوژی واقعیت مجازی دانست که به راحتی در جیب کاربر خود جا می شود.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل