پروفسور برزگر جلالی:

 پروفسور محمد برزگر جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موفقیت علمی من در آموزش و پژوهش خلاصه می‌شود، گفت: در بعد آموزشی سه درس تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را پایه‌گذاری کرده‌ام و 36 سال است که مسؤولیت این سه درس را بر عهده دارم و برخی از شاگردانم هم‌اکنون همکارم هستند.

وی افزود: تحقیقات و آموزش را در حول همان سه درس تخصصی انجام داده‌ام، در مقطع دکترای تخصصی نیز مسؤولیت تدریس پنج درس بر عهده من است که فراتر از گروه خودم نیز در مقطع دکترا تدریس می‌کنم.

وی در خصوص علت انتخابش به عنوان دانشمند برتر در جهان، اظهار کرد: موسساتی در سطح جهان از جمله نظام رتبه‌بندی ESI تمامی اساتید داروسازی و محققان این رشته را تحت نظر داشته و پژوهش‌ها و تحقیقات آنان را ثبت می‌کنند که از بین 550 هزار نفر محقق رشته داروسازی در جهان، من را به عنوان یک درصد منتخب دانشمندان برتر علوم دارویی برگزیده‌اند؛ چرا که کیفیت تحقیقاتم به گونه‌ای بوده است که مورد استفاده محققان دیگری نیز قرار گرفته است.

پروفسور برزگر جلالی ادامه داد: حتی در دایرةالمعارف‌ها و کتابخانه‌های آمریکایی خلاصه‌ای از کارهای من برای استفاده عموم دانشجویان وجود دارد و از لحاظ بین‌المللی، اسم دانشگاه تبریز و ایران در منابع علمی مشهور شده است و این برای من افتخاری بزرگ است.

وی افزود: کیفیت تحقیقات ما در تبریز بسیار بالاتر است و این در حالی است که تجهیزات مورد استفاده دانشمندان کشورهای دیگر به مراتب پیشرفته‌تر بوده است.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه علت موفقیت کشورهای پیشرفته در این است که جامعه دانشگاهی صد درصد توجه خود را به بحث آموزش و پژوهش اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدا اعتقاد داشتم که هر کس باید یک شغل داشته باشد، با اینکه من در رشته داروسازی فارغ‌التحصیل شدم و دکترای این رشته را دارم، ولی هرگز داروخانه تاسیس نکردم، چون دوست داشتم، معلم باشم و معلمی با تجارت همخوانی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: موفقیت، دست نیافتنی نیست؛ هر کس که به کار و شغل مخصوص خود بپردازد، هم خودش موفق خواهد بود و هم باعث تعالی کشور می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا