به سراغ داستان ارواح نروید، این قایق به سیستم رباتیکی جدید توسعه یافته توسط ASV و BAE Systems مجهز شده است. این بستهی تکنولوژیکی با اتصال به قایقهای قابل تورم محکم (RIB) از سوی نیروی دریایی سلطنتی (RN) آنها را به پلتفرمهای شناسایی و نظارت پرسرعت، خودکار و بدون سرنشین تبدیل مینماید.
حتی در عصر حاملهای هواپیماها و ماهوارهها، باز هم قایقها کوچک از تجهیزات دریایی مهم به شمار میروند. قایقهای سرنشین دار Pacific 24 RIB به عنوان چشم و گوش کشتیهای والد خود در جاهایی که کشتی قادر به گذر از آنها نیست، بکار میروند. متاسفانه این وضعیت اغلب خطرناک بوده و نیروی دریایی سلطنتی و سایر سرویسها در پی یافتن شیوههای برای ارسال قایقهای بدون سرنشین به مکانهای خطرناک هستند.
پس از پهپادها قایق های بدن سرنشین هم به جمع ارواح پیوستند تصاویر
در اینجاست که ربات خودکار ما وارد میشود. این سیستم بدون سرنشین و نرمافزار آن توسط ASV توسعه یافته و BAE Systems نیز به ادغام سازی این تکنولوژی در قایق کمک کرده است. طبق اعلام BAE Systems، قایق رباتیکی قادر به رسیدن به سرعت 38 گره (70 کیلومتر/ساعت) بوده و میتواند تا 12 ساعت اجرا شده و 40 کیلومتر را بپیماید. کنترل این سیستم میتواند توسط ناخدای انسانی باشد یا از طریق کنترلر از راه دور صورت گیرد و البته همچنین این سیستم قابل راندن کاملا خودکار نیز میباشد.
جهت ناوبری و شناسایی، این سیستم از یک مجموعه سنسور شامل رادار ناوبری، یک مجموعه دوربین اینفرارد پانارومای 360 درجهای، و یک هدفیاب لیزری استفاده میکند. این مجموعهها با الگوریتمهای پیچیدهی توسعه داده شده توسط ASV پشتیبانی و حمایت میشوند.
دان هوک، مدیر اجرایی ASV میگوید: "الگوریتمهایی که ما در کنار BAE Systems توسعه دادهایم، به قایق امکان اجرای ماموریتهای پیچیده و هدایت خود از میان آبها را بدون برخورد به اشیای اطراف میدهد. این الگوریتمها به قایق انعطافپذیری و مهارت لازم را برای اجرای قوانین فنی مختلف میدهد، چه در زمینهی گشتزنی در نواحی مورد نظر، چه در ارائهی قابلیتهای شناسایی و نظارت در ماموریتهای سرنشیندار، یا محافظت از کشتیهای بزرگتر در یک ناوگان."
به گزارش قم فردا،بر اساس اعلام BAE Systems، این پروژه راه را برای فاز بعدی توسعه باز میکند که ایجاد مجموعه سنسور و ادغام آنها در سیستم مدیریت نبرد کشتی والد است.
No tags for this post.