ترمینالی به سبک آینده برای فرودگاهی مدرن

گروه معماری RSHP که در رقابت با سایر گروههای معماری موفق شد نظر مقامات ارشد تایوان را برای ساخت سالن ترمینال شماره سه جلب کند اعلام کرده که این مجموعه جدید «در نوع خود در دنیای فرودگاهها نخستین خواهد بود».

تا 5 سال دیگر ترمینال فوق مدرنی در فرودگاه بین المللی Taoyuan تایوان ساخته می شود که به جز آنکه بخشی از یکی از پیشرفته ترین فرودگاههای جهان محسوب می شود محلی برای لذت بردن از طبیعت و محیط زیست نیز به شمار می آید.

این گروه معماری همچنین اعلام کرده که ترمینال فوق مدرن فرودگاه بین المللی Taoyuan تایوان قابلیت حیرت انگیز تغییر دادن خود را دارد.

بنیانگذار گروه معماری RSHP می گوید: ما از 30 سال تجربه طراحی فرودگاه در دنیا استفاده کرده ایم و حالا سازه ای ساخته خواهد شد که در برابر تغییرات مختلف، پایداری شگفت انگیزی خواهد داشت.

البته وی اعلام کرده که این تغییرات بدنه اصلی سازه دستخوش تحولات بزرگ نخواهد کرد.

این گروه شناخته شده پیشتر با ارایه طرح سازه هایی نظیر Leadenhall Building در لندن و 425 Park Avenue در نیویورک خود را به عنوان یکی از گروههای شاخص معماری در سطح جهانی معرفی کرده بود و حالا نیز از تجربیات ارزشمند قبلی خود در زمینه طراحی فرودگاهها برای ارایه طرح پیشرفته ترمینال شماره سه فرودگاه بین المللی Taoyuan استفاده می کند.

بنابر گفته مقامات گروه RSHP این سازه فرودگاهی چشم انداز دیدنی از دریا، طبیعت و حیات تایوان را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان آن را مکانی قلمداد کرد که صرفا برای عبور و مرور مسافران نبوده و آنها می توانند لحظات خوشی را در آن سپری کنند.

پیش بینی شده این ترمینال تا سال 2025 سالانه پذیرای 45 میلیون و تا سال 2042 سالانه 86 میلیون مسافر را پذیرا باشد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا