نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با خرید آنلاین، از فشار خون و افسردگی پیشگیری کنید!

هنگام خرید کردن، سطوح اکسی توسین – هورمون عشق و شادی – افزایش پیدا می‌کند؛ اما خرید کردن در اغلب موارد با استرس و فشار ناشی از جستجو برای یافتن کالا یا خدمات مورد نظر همراه است.

پزشکان هشدار می‌دهند که تنش بیش از حد و افسردگی، دو عامل اصلی بروز تصلب شرائین، حملات قلبی و نارسایی کلیه محسوب می‌شوند.

گزارش وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد، 40 درصد ساکنان شهرها و 20 درصد ساکنان مناطق روستایی این کشور از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند که این نرخ بدلیل سبک زندگی بی تحرک و فشارهای زندگی، بسرعت در حال افزایش است.

نتایج مطالعه صورت گرفته توسط وب سایت Shop Pirate حاکی از آن است که خرید آنلاین می‌تواند بعنوان راه‌حلی برای کاهش نسبی استرس و افسردگی افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

براین اساس، 45 درصد مردم هند موافق خرید آنلاین، بعنوان بهترین روش برای مقابله با حواس پرتی و استرس ناشی از خرید کردن هستند.

در طول این نظرسنجی که در یک بازه زمانی 6 ماهه و در شهرهای بزرگ هند از جمله بمبئی، دهلی نو، چنای و پونا صورت گرفت، اغلب شرکت‌کنندگان معتقد بودند که خرید آنلاین (بدلیل تسهیل در جستجوی غیر حضوری کالا یا خدمات)، به کاهش استرس منجر می‌شود.

همچنین براساس یافته‌های این پژوهش، بیش از 40 درصد متخصصان در سراسر جهان بر این باورند که خرید آنلاین، راه‌حل مناسبی برای پیشگیری از استرس و افسردگی محسوب می‌شود.

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل