نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دیابتی ها خطر سرطان لوزالمعده را جدی بگیرند

پژوهشگران و تیممی از پزشکان مجتمع غده شناسی هنگ کنگ Hong Kong Integrated Oncology Centre نسبت به خطر بروز سرطان پانکراس یا  لوزالمعده در بیماران مبتلا به دیابت هشدار داده و از این گروه بیماران درخواست کردند تا به طور منظم تحت بررسی و آزمایش های لازم در این زمینه قرار گیرند . بر اساس نتایج تحقیقات این گروه از دانشمندان ، بیماران مبتلا به دیابت ، هفت برابر بیشتر از سایر افراد در خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده هستند .

بر اساس نتایج تحقیقات این گروه از دانشمندان ، بیماران مبتلا به دیابت ، هفت برابر بیشتر از سایر افراد در خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده هستند .

گفتنی است این بیانیه همزمان با روز جهانی سرطان لوزالمعده منتشر شده است که  در تقویم های پزشکی جهان مطابق با روز سیزدهم نوامبر ( برابر با بیست و دوم آبان ماه ) ثبت شده است .

در همین زمینه پرفسور رونی پوون Professor Ronnie Poon سرپرست این مرکز درمانی ؛ اعلام کرد : " پیش بینی و شناسائی سرطان لوزالمعده بسیار ضعیف است و تنها 5 تا 10 درصد از بیماران مبتلا شده به این عارضه ، شانس زنده ماندن به مدت 5 سال را خواهند داشت . "

البته باید اذعان داشت که زمان شناسائی این بیماری در اتخاذ روش درمانی مفید و کاساز بسیار مهم بوده و به اعتقاد پرفسور پوون ، در صورتی که افراد حاضر در گروه های پر خطر مانند بیماران دیابتی به طور منظم نسبت به انجام ازمایش های تشخیص سرطان لوز المعده اقدام کرده و این سرطان در مراحل نخستین خود شناسائی شود ، امکان درمان این بیماری وجود دارد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل