نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از تازه های فناوری و صنعت

نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر با حضور بیش از 3 هزار شرکت و مرکز صنعتی ، پژوهشی و علمی از 28 کشور دنیا در حال برگزاری بوده و این شرکت کنندگان ، محصولات خود را در محوطه ای به مساحت 150 هزار متر مربع به بازدیدکنندگان ارائه می دهند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر با حضور بیش از 3 هزار شرکت و مرکز صنعتی ، پژوهشی و علمی از 28 کشور دنیا در حال برگزاری بوده و این شرکت کنندگان ، محصولات خود را در محوطه ای به مساحت 150 هزار متر مربع به بازدیدکنندگان ارائه می دهند .  در این نمایشگاه تازه ترین تکنولوژی های مکانیکی mechanic technology توسط کشور آلمان ارائه شده و مهمترین شرکت کنندگان از طرف کشور روسیه نیز غرفه های زیر مجموعه موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو Moscow Institute of Physics and Technology  محسوب می شوند .

از مهمترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به روبات های هوشمند با قابلیت سرو غذا ، سیستم سینمائی قابل حمل با قدرت 3 هزار و 300 پی پی آی   3,300 ppi portable cinema system

و  دوربین تقویت شده 150 مگا پیکسلی Manipulates a camera with a 150 million pixels CMOS image sensor  که توسط آکادمی علوم چین طراحی شده است ، اشاره کرد .

از دیگر فناوری های قابل ذکر در این نمایشگاه ، دوربین های قدرتمند ماورا بنفش موسوم به چانگ 3 یا The extreme ultraviolet camera of Chang'e 3 هستند که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته اند . گفتنی است در این نمایشگاه ، بخش ویژه ای نیز به محصولات الکترونیکی اختصاص یافته و در این میان ارائه نسل جدید مدارهای الکترونیکی چاپ شده با فلزات مایع circuit board made by liquid metal print technology از مهمترین موارد رونمائی شده در این نمایشگاه است . حوزه های مختلف علوم از جمله فیزیک ، زمین شناسی ، نجوم و برق نیز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی  فناوری های برتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته و از مهمترین فناوری های ارائه شده در این حوزه ها می توان به جلیقه های ویژه فضانوردی ، اسکنر های سه بعدی و کشتی های بدون سرنشین خورشیدی اشاره کرد .

در خاتمه گفتنی است بخش ویژه ای نیز از سوی سازمان فضائی چین جهت معرفی ایستگاه قابل حمل ماهواره ارتباطی کوانگ چی Kuang-Chi portable satellite communication station در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است . در این گزارش تصویری به معرفی بخش های مختلف هفدهمین نمایشگاه بین المللی  فناوری های برتر  خواهیم پرداخت .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل