نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رویاروئی و تعامل روبات و بشر

کنفرانس و نمایشگاه بین المللی روبات ها با عنوان The World Robot Conference 2015 از دو شنبه هفته آینده ( بیست و سوم نوامبر – برابر با دوم آذر ) به میزبانی شهر پکن در کشور چین  برگزار خواهد شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، این کنفرانس بین المللی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت .

در حاشیه این کنفرانس رویدادهای متعددی همچون برگزاری یک فوروم ، نمایشگاه فناوری های برتر ، رقابت بین المللی روبات ها و  بخش ویژه نوجوانان پیش بینی شده است . گفتنی است در این کنفرانس نمایندگان 13 کشور مختلف در کنار 12 تیم متشکل از دانشمندان بین المللی ، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت .

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده در این رابطه ، شرکت کنندگان در این کنفرانس که موضوع آن تعامل روبات و بشر عنوان شده است ، قادر به مشاهده نسل جدید روبات های آشپز ، فوتبالیست ، خدمتکار ، نظافت کننده و روبات های دارای مهارت های برنامه ریزی خواهند بود .

این کنفرانس توسط انجمن علم و تکنولوژی چین China Association for Science and Technology و با مشارکت وزارت صنعت و فناوری های ارتباطات این کشور برنامه ریزی شده است . در حاشیه این کنفرانس رویدادهای متعددی همچون برگزاری یک فوروم ، نمایشگاه فناوری های برتر ، رقابت بین المللی روبات ها و  بخش ویژه نوجوانان پیش بینی شده است . گفتنی است در این کنفرانس نمایندگان 13 کشور مختلف در کنار 12 تیم متشکل از دانشمندان بین المللی ، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت .

در همین رابطه وانگ جیان یو Wang Jianyu سخنگوی رسمی وزارت صنعت و فناوری های ارتباطات چین اعلام کرد : " چین در تلاش جهت قدرتمند تر کردن صنعت روبات سازی و توسعه روبات ها جهت حضور پر رنگ تر در زندگی مردم ، طب 5 سال آینده است . "

از سوی دیگر ژو ژیائولان Xu Xiaolan معاون موسسه الکترونیک چین نیز  در توضیح اهمیت و نقش روبات ها در زندگی بشر گفت : " بیشتر روبات های صنعتی ، جهت جایگزینی با انسان ها در شرایط خطرناک و دشوار طراحی شده اند و از این نظر رقیب انسان ها نبوده و فرصت های شغلی انسان ها را اشغال نخواهند کرد . "

در خاتمه لازم به توضیح است که در سال گذشته بیش از 57 هزار روبات در کشور چین به فروش رفته بررسی آمار تولید و ارائه روبات ها در عرصه بین المللی گویای رشد 55 درصدی این صنعت است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل