بالا رفتن خطر افسردگی پس از 65 سالگی

بر اساس پژوهش های جدید محققان، افراد بعد از گذر از سن 65 سالگی دچار افسردگی می شوند پس زندگی طولانی مدت ممکن است چندان خوشایند نباشد.

عامل اصلی این افزایش را در واقع می توان سطوح مختلف اختلالات فیزیکی، شروع مشکلات پزشکی ( به خصوص مشکلاتو دردهای  مزمن) و دیدگاه آنان نسبت به مرگ نامید.

هلنا چوی، مدرس روانشناسی در دانشگاه برد فورد در انگلستان و راهبر این تحقیق در این باره بیان کرد: «این اولین مطالعه ای است که نتایج به دست آمده از آن به ما نشان می دهد که علائم بیماری افسردگی در افراد مسن افزایش می یابد.» او در ادامه بیان کرد: «در عصر جدید تعداد افرادی که عمر زیادی دارند بسیار بیش تر شده است اما به نظر می رسد که کنار آمدن با این پدیده چندان آسان نیست.»

در فرایند این تحقیق دو هزار فرد مسن ساکن در منطقه آدلاید استرالیا به مدت 15 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در نتیجه این تحقیق علائم افسردگی مردان و زنان شرکت کننده با افزایش سن بیش تر شده و هم چنین تعداد علائم افسردگی زنان در ابتلا بیش تر از مردان بود. در عین حال روند رشد این علائم در مردان بیش تر از زنان بوده و این تفاوت در بین این دو جنس در سن 80 سالگی معکوس می شد.

محققان در این باره بیان کردند که عامل اصلی این افزایش را در واقع می توان سطوح مختلف اختلالات فیزیکی، شروع مشکلات پزشکی (به خصوص مشکلات و دردهایی مزمن) و دیدگاه آنان نسبت به مرگ نامید. نیمی از مشارکت کنندگان در این تحقیق از آرتروز رنج می بردند و مردان زنان مبتلا به مشکلات پزشکی مزمن نیز نسبت به سایر شرکت کنندگان اعلائم بیشتری از افسردگی را در خود بروز داده بودند.

دکتر چوی در این باره گفت: «این یافته ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نکات مهمی را درباره مقابله با این شرایط به ما یاد آور می شود.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا