نرم افزار کنترل راه دور خودرو

شرکت های مختلف خودرو سازی در تلاش هستند تا فناوری های ویژه خود را برای راحتی بیش تر کار کردن با خودرو ها به کاربران ارائه کنند. در این راستا استفاده از تجهیزات پر کاربردی مانند تلفن های همراه هوشمند و فناوری اینترنت می تواند به عنوان یک راهکار بسیار مطلوب پیش روی این شرکت ها باشد.

اطلاعاتی که توسط این نرم افزار می توان به آن دسترسی پیدا کرد شامل وضعیت سوخت، روغن و باتری ماشین و همچنین استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS برای کشف موقعیت قرارگیری فعلی خودرو هستند.

در همین راستا شرکت فورد موفق شده است تا یک اپلیکیشن مفهومی برای کنترل راه خودرو خود را طراحی کند. این شرکت این نرم افزار را به نحوی طراحی کرده است که می توان با نصب کردن آن بر روی تلفن های همراه هوشمند به برخی از امکانات خودرو دسترسی داشته و اطلاعات آماری مختلفی در مورد خودرو را در اختیار داشت.

این نرم افزار که قرار است برای نخستین بار در سال 2017 و بر روی خودروی مدل اسکیپ (ESCAPE) از شرکت فورد ارائه شود، موجب می شود تا بتوان این کنترل را از هر نقطه ای از جهان و از هر مسافتی در اختیار راننده قرار داد. اطلاعاتی که توسط این نرم افزار می توان به آن دسترسی پیدا کرد شامل وضعیت سوخت، روغن و باتری ماشین و همچنین استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS برای کشف موقعیت قرارگیری فعلی خودرو هستند.

علاوه بر این نیز می توان با استفاده از این نرم افزار خودرو را از راه دور روشن کرده و امکاناتی مانند کنترل سیستم تهویه خودرو را نیز فعال ساخت. شایان ذکر است که این کمپانی خودرو سازی هنوز اعلام نکرده است که این فناوری در قالب نرم افزار های سازگار با کدام یک از سیستم های عامل همراه عرضه خواهد شد ولی به احتمال فراوان سیستم های عامل اندروید و iOS را می توان در لیست مد نظر این شرکت مشاهده کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا