استفاده از ال ای دی برای تسکین درد

یکی از مشکلاتی که انسان ها با آن مواجه هستند را می توان پایین بودن آستانه تحمل درد دانست. این موضوع در برخی از شرایط موجب می شود تا حتی بخش های سالم بدن به علت بالا بودن حس درد، عملکرد مناسبی از خود ارائه نکنند. در این راستا دانشمندان در طول سالیان متوالی مسکن های متعددی را طراحی کرده اند ولی هر یک از این مسکن ها عوارض جانبی خاص خود را به همراه داشته اند.

به تازگی دانشمندان موفق به کشف روشی شده اند که می تواند بدون آسیب زدن به بافت بدن و یا محدود کردن حرکت سلول ها، ساختار درد را در بدن کنترل کند. در این روش دانشمندان از ال ای دی برای جلوگیری از فعالیت نورون ها استفاده می کنند تا میزان درد وارد شده به بدن کاهش پیدا کند.

البته برای این کار نیاز به تغییراتی در دی ان ای و در سطح سلول های عصبی وجود خواهد داشت که این بخش هنوز برای دانشمندان به صورت کامل حل نشده است زیرا نمی توان هر کسی را به عنوان کاندیدای استفاده از این روش درمانی به حساب آورد.

با این حال اگر بتوان این روش را بر روی نورون های انسانی عادی و تغییر نیافته اعمال کرد آنگاه می توان این راهکار را در سطح عمده به عنوان جانشین دارو های مسکن به کار گرفت. این روش ممکن است زندگی افرادی که به درد های مزمن مبتلا هستند را کاملا متحول کند. البته همان طور که اشاره شد این مدل درمانی هنوز کامل نشده است و ممکن است به این زودی وحتی برای چند سال شاهد عملیاتی شدن آن نباشیم.