نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نظام نوآوری محیط زیست را با رویکرد حکمت بنیان داشته باشیم

 'شعبان الهی' عصر چهارشنبه در نخستین استارت آپ ویکند سبز تهران افزود: خوشبختانه دیروز شاهد ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری بودیم که می توانیم اجرای این سیاست های ابلاغی را با رویکرد حکمت بنیان پایه ریزی و اجرا کنیم.
وی اظهار کرد: برگزاری استارت آپ ویکند دو هدف عمده را دنبال می کند، یکی کشف و شناسایی ایده ها در زمینه حفظ و توسعه محیط زیست و دوم توجه به صاحبان ایده و ارج نهادن به آنها است.
الهی افزود: معمولا صاحبان ایده دانشجویان هستند که به عنوان سربازان عصر اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کنند، از این رو حمایت کردن از آنها الزامی است.
معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از این ایده های برتر که در قالب 10 تیم 10 نفره دانشجویی برگزار می شود، حمایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: به بهانه توسعه صنعتی، محیط زیست را در سطح جهانی ویران کردیم و اکنون نوبت آن رسیده است که با استفاده از فناوری های نو به حفظ محیط زیست و احیای آن کمک کنیم که فناوری اطلاعات به عنوان موجی بلند در این زمینه مورد توجه است.
وی تاکید کرد: تقریبا تمام نهادهایی که در کشور وجود دارند در تخریب محیط زیست نقش داشته اند بنابر این باید برای حفظ و احیای آن نیز در کنار هم قرار گیرند.

استارت آپ ویکند سبز یک رویداد کارآفرینی در حوزه محیط زیست و با محوریت محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی های پاک است که فرصتی را برای هدایت کار آفرینان در جهت حل مشکلات زیست محیطی کشور فراهم می کند.
به گزارش ایرنا،رویداد جهانی استارت آپ ویکند سبز تهران که یک رقابت تیمی کارآفرینی در حوزه محیط زیست است، توسط انجمن علمی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری دفتر پژوهش و فناوری های سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ 27 تا 29 آبان ماه سال جاری در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل