فناوری ستون اصلی روابط ایران و روسیه شد

سیناپرس: سورنا ستاری امروز در دومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه که با حضور خبرنگاران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور برگزار شد، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین ایران و روسیه اتفاق افتاده و برای اولین بار «فناوری» ستون اصلی این ارتباط شده است.

وی با بیان اینکه خوشحالیم میزبان معاون نخست وزیر روسیه هستیم، اظهار داشت: هدف از سفر هیئت روسیه ای به ایران گسترش روابط فناوری بین دو کشور و تشکیل دومین جلسه کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه بوده است.

ستاری با بیان اینکه این کمیسیون عالی دارای ۱۰ زیرکمیته است، گفت: «هوا»، «فضا»، «نانو و مواد جدید»، «بیوتکنولوژی»، «علوم شناختی»، «انرژی»، «زیست فناوری و تجهیزات پزشکی»، «آی سی تی یا فناوری ارتباطات و اطلاعات»، «همکاری های دانشگاهی و منطقه ای»، «علوم پایه» ۱۰ کمیته تخصصی همکاری های بین ایران و روسیه به شمار می رود.

به گفته ستاری، طبق مذاکراتی که از دیروز در هیئت روسیه ای داشتیم به خوبی این مذاکرات پیش رفته و توافقاتی انجام گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در آستانه سفر پوتین نخست وزیر روسیه به ایران انجام این توافقات مهم است که بسیاری از اتفاقات در پایان این سفر نهایی خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم که با همین پتانسیل کاری، فعالیت های مشترک بین دو کشور را آغاز کنیم.

ستاری با بیان اینکه کارگروههای هوایی و فضایی این کمیسیون از همه زیر کمیته ها جلوتر هستند، گفت: امیدواریم همه کارگروهها به نتیجه نهایی و به مرحله عقد قرارداد برسند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: همچنین ارتباطاتی بین دانشگاههای این دو کشور در حال توسعه است و جلسات متعدد مشترکی بین دانشگاههای ایران و روسیه تشکیل شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا