نقش رسانه‌های علمی نمایاندن علم واقعی است

مدیر ارتباط دانشگاه و صنعت مرکزملی لیزر و فنون ایران افزود: شکاف بین ارتباط صنعت و دانشگاه از آنجاست که صنعت در بخش R&D(آر اند دی" (R&D) یا واحدهای "تحقیق و توسعه" ابزارهایی ارزشمند برای توسعه و بهبود هر بیزنس هستند، بدین معنا که "آر اند دی" می تواند بیزنس را به سمت و سوی تولید محصولات و ارائه خدمات نوآورانه پیش ببرد و از این طریق رشد کسب و کار و افزایش توان رقابتی آن را در بازار تضمین کند.) به فناوری هایی که جدید است، می‌پردازد و دانشگاه ها به تحقیقاتی که در مرز فناوری هستند،توجه دارد.

وی تاکید کرد: مرکز ملی لیزر مرز بین فناوری و تحقیقات را پر کرده است.یعنی ما یک موسسه فناوری هستیم که تحقیقات در سطح تزار اول دانشگاهی را داریم و نمود صنعتی در آن ها را درنظر می‌گیریم و از طرف دیگر صنعتی محور نیز عمل می‌کنیم.درواقع می توان گفت ما یک حلقه واسط هستیم و تلاش می‌کنیم که هردو طرف را داشته باشیم.

ترکمنی در خصوص نقش رسانه های علمی در ترویج و گسترش علم در جامعه گفت: تحقیقات همیشه مستلزم هزینه بوده است و امروز باید زمینه هایی رابرای انجام تحقیقات آماده کنیم که نتیجه آن بتواند در زندگی روزمره مردم اثر گذار باشد و این علم واقعی است. دراین میان مهمترین نقش رسانه ها نشان دادن نیاز مردم در زندگی ونمایاندن علم واقعی در کشور است.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا