نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشکیل شرکت های دانش بنیان ازخروج دانش آموختگان جلوگیری می کند

دکترسعید سهراب پور روزسه شنبه در آیین آغازبه کار نخستین نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی در پیشرفت علم و فناوری کشور دارند؛ در سال های اخیر پدیده جدیدی درکشوراتفاق افتاده و آن تشویق جوانان و فارغ التحصیلان کشور به ورود به حیطه بخش های خصوصی از طریق تشکیل شرکتهای دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول تجاری است.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی شرکت های دانش بنیان درکشورما پدید ه جدید است اما دیگرکشورها در این زمینه 50 سال از ما جلوترهستند بیان کرد: فارغ التحصیلان ما می توانند درقالب شرکت های دانش بنیان درمراکز رشد فعال شوند و ایده های خود را به محصول تبدیل کنند.
سهراب پور افزود: اگر دانشجویان ما به این مقوله وارد نشوند و محصول تولید نکنند، در نهایت منجر به این خواهد شد که در خارج از ایران و با حضور در شرکت های خارجی ایده های خود را تجاری سازی خواهند کرد.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی مراکز رشد به شرکتهای دانش بنیان نوپا گفت: شرکت های دانش بنیان نوپا در مدت سه سال می توانند درمراکز رشد مستقر شوند و این زمان تا چهار سال قابل تمدید است.
سهراب پور گفت: بهترین نمونه مراکزرشد دنیا را مرکز رشد دانشگاه استنفورد دارد، این دانشگاه با دریافت 5 تا 10 درصد سهام شرکتهای مستقردر این مرکز، درآمدهای مناسبی برای خود کسب کرده است.
وی بیان کرد: باید شرکتهای دانش بنیان خصوصی بزرگ داشته باشیم ، اکنون شرکت های بزرگ دولتی هستند، ما نیاز داریم شرکت های خصوصی بزرگی همچون زیمنس وفیلیپس داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه می توانیم شرکت های کوچک دانش بنیان را با شرکتهای دولتی بزرگ ادغام کنیم گفت: زمانی که شرکت دانش بنیان بزرگ داشته باشیم می توانیم با شرکتهای بزرگ دنیا رقابت کنیم.
سهراب پور افزود: الان دوره بخش خصوصی است ، همچنین اشتغال یکی از مسایل مهم کشور است که با تقویت شرکت های دانش بنیان توسط بخش خصوصی می توانیم اشتغال کشور را نیز مرتفع کنیم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه و هفته جهانی کارآفرینی 26 و 27 آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برپا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل