این روبات توانایی «تجسم کردن» دارد

روبات داروین (Darwin) سر و صدای زیادی در دنیای فناوری های نوظهور به راه انداخته است. این روبات اگرچه در ابتدا نمی تواند به راحتی بر روی دو پایش ایستاده و حرکت کند اما بر اساس فرآیندی که از آن به عنوان تازه ترین نوآوری علم روباتیک یاد می شود، می تواند به تدریج ایستادن پایدار را فرا بگیرد.

محققان علم روباتیک موفق به ساخت نسل جدیدی از سیستم های روباتیکی شده اند که قابلیت تجسم کارهایی که قرار است در دنیای واقعی انجام دهد را دارد.

در واقع این روبات می آموزد که با استفاده از فرآیندی که شباهت زیادی به فرآیندی عصب شناختی داشته و پایه و اساس یادگیری در کودکان نیز به شمار می آید، انجام کاری به خصوص در دنیای واقعی را پیش از عملیاتی کردن آن تجسم کرده و سپس پیاده کند.

این روبات در آزمایشگاه یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نگهداری می شود.

روبات داروین توسط شبکه های عصبی شبیه سازی شده ای کنترل می شود که در واقع نوعی الگوریتم هستند که تقلیدی از اتفافات در حال روی دادن در مغز را ارایه می کنند. در این شبکه پیشرفته ارتباطات میان نورونها در گذر زمان و در واکنش به داده های ورودی ضعیف و قوی می شوند.

طی مدتی که از ساخت این روبات گذشته محققان توانسته اند آن را مجبور به ایستادن، حرکت دادن دستها و حفط تعادل خود در حالی که سطح زیرین آن دچار لغزش می شود، کنند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا