قوانین و مقررات فعلی، توسعه فناوری و نوآوری را از دستورکار پیمانکاران خارج کرده است

'محمدرضا مقدم' در حاشیه سومین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری به ایرنا گفت: این پیمانکاران باید مدتها تلاش نمایند تا مفید بودن این کار مفید را ثابت کنند که این ساختار غلط بوده و باید اصلاح شود.

وی بر لزوم تغییر ساختار پیمانکاری تاکید و اظهارکرد: پیمانکاران باید در حین کار بتوانند از توسعه تکنولوژی برای افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های پروژه استفاده می کنند.

معاون وزیر نفت بر لزوم توسعه تعامل و همکاری دانشگاه ها در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها باید در کنار پیمانکاری های این حوزه قرار گیرند تا کارشان ضمن صرف هزینه های سنگین، ظهور و بروز تکنولوژی داشته باشد.

وی اظهار کرد: مخازن مهم نفتی کشور در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است تا این مراکز علمی برروی مخازن نفتی کار کنند.

مقدم با اشاره به اینکه دو طرح عملیاتی و اساسی از جمله توسعه مخازن نفت به وزیر پیشنهاد شده است، افزود: 57 طرح پیشنهادی مطرح شد که از این تعداد دو طرح انتخاب و به وزیر نفت معرفی شد تا فعالیت های جدی، در این زمینه ها عملیاتی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت اظهار کرد: تاکنون حدود 12 پیمانکار مناسب که بتوانند با این روند کار کنند، در کشور شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: این اقدامات مهم و بزرگ گامی ارزشمند در جهت نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت دانش بنیان در این حوزه است که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

مقدم کاهش بهای نفت را فرصتی مناسب برای بهره گیری بیشتر از تحقق و پژوهش اعلام کرد و گفت: دولت چاره جز این کار ندارد و با توسعه کسب و کار می تواند درآمد را برای گذران امورات جاری کشور تامین کند.

سومین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری با حضور تعدادی از مسوولان امروز ( سه شنبه) در مجتمع آدینه آغاز بکار کرد و تا فردا به فعالیت خود ادامه می دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا