نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از معماری پل دریائی دونگهای در چین

این پل با نام بزرگترین برج دریای شرقی نیز خوانده می شود، واولین پل عبور کننده از روی دریا در چین و در جهان تا پیش از پل احداث شده روی خلیج Hangzhou به سال 2008 بوده است . پل دونگهای دارای 20 مایل طول و شش لاین ماشین رو است و در دسامبر سال 2006 به روی عموم بازگشایی شده است .

دلیل ساخت این پل بمنظور کاهش ازدحام منطقه وکم کردن مسافت رانندگی بین دوشهر جیانگشینگ در نزدیکی شانگهای و شهر بندری نینگو در ایالت شرقی ژجیانگ  است. از مزیت های آن میتوان به کاهش 320 کیلومتری مسیر شانگهای تا نینگبو و ژجیانگ اشاره نمود و زمان رانندگی میان این دوشهر را از 4 ساعت به 2 ساعت و نیم کاهش داد. همچنین این برج به نام " طولانی ترین پل فرا اقیانوسی در جهان" تا چند سال پیش از احداث پل خلیج Hangzhou معروف بود.

این پل S شکل است به دلیل ایمن بودن ساختار و جنبه عملیاتی آن. قسمتی از پل که بر روی زمین واقع است به طول 3.7 کیلومتر و بخشی که بین سد  Luchaogang و جزیره  Dawugui قرار دارد در حدود 25.3 کیلومتر است، همین طور دارای طولی در حدود 3.5 کیلومتر بین دو جزیره Dawugui و Xiaoyangshan است. عرض پل 31.5 متر و دارای گارانتی سرویس و خدمات به مدت 100 سال برای اتومبیل های در حال حرکت با سرعتی معادل 80 کیلومتر بر ساعت است . پل دونگهای نوعی پل مختلط است که از سه قسمت تشکیل شده ، بخش اول قوسی شکل است ، بخش میانی  به صورت پل معلق ساخته شده است و قسمت پایانی مجددا  قوسی شکل است . 

برج دونگهای باعث بالا رفتن و بهبود وضعیت ترافیکی در شانگهای شد و آن را عاملی برای تسریع سرعت پروژه هاربر یانگشان و ساخت مرکز حمل و نقل بین المللی شانگهای می دانند. ساخت پل هایی از این دست نیاز به مطالعه درباره منطقه و امکانات و تجهیزات ویژه ی ساخت و ساز آن به روی دریانیازمند است. از چالش های ساخت این پروژه میتوان به مقیاس عملیاتی بزرگ ، شرایط نامطلوب زیست محیطی ، مشکلات فنی و تکنیکی و مدت زمان کوتاه ساخت و ساز آن اشاره نمود؛ طراحان از طرح ها و تکنیکهای به روز و خارج از ساحل برای ساخت و ساز ایمن و کارآمد پل بهره بردند و نتیجه این بود که ساخت وساز پل در طول مدت تنها 40 ماه از ژوئن 20020 تا اکتبر 2005 به طول انجامید و مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شد .

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل