نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد متکی به فروش نفت شود

 دکتر حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی افزود: محصولات ما از جمله خودرو باید با کیفیت و در حد استانداردهای بین المللی تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در افق 1404 نیازمند به وفاق ملی و تدوین برنامه های منسجم است، اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور نیازمند تدوین برنامه های منسجم هستیم و نخبگان سیاسی ما هم باید در موضوع پیشرفت و توسعه کشور متفق القول باشند.
رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: نباید با تغییر دولت و مجلس موضوع پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور تغییر پیدا کند و روند پیشرفت باید به صورت منسجم ادامه یابد.
وی با اشاره به توفیقات تیم هسته ای در مذاکرات 1 5 که با تدبیر دولت و حمایت رهبری صورت گرفته است،گفت: موضوع مهم دیگری که بلافاصله پس از این توافقات باید مورد توجه جدی قرار گیرد پیشرفت و توسعه کشور است که این موضوع مهم نیازمند وفاق ملی است.
طیبی بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: هدایت جامعه به سمت اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولیدات و محصولات با کیفیت در زمینه های مختلف مانند پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و هنر مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات کشور است.
وی به افزایش تعداد آثار برگزیده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: 594 اثر در این جشنواره پذیرفته شده که در حوزه فنی و مهندسی شاهد افت کیفیت و در حوزه های دیگر شاهد ارتقا کیفیت بودیم.
طیبی به اشاره با اینکه شتاب فعالیت های علمی در کشور کم شده است گفت: ما نمی توانیم از جریان علم در دنیا عقب بیافتیم و باید با اقدامات جدی در این زمینه فعالیت کنیم.
همچنین دبیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: حدود 50 درصد اثار این جشنواره به گروه علوم انسانی اختصاص داشت.
عادل تقوی در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی، تعداد آثار پذیرفته شده این جشنواره را 594 اثر اعلام کرد و افزود: حدود 300 اثر به گروه علوم انسانی اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: گروه علوم پزشکی و دامپزشکی با 115 عنوان کتاب و گروه فنی و مهندسی با 77 عنوان کتاب به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این جشنواره قرار گرفتند.
تقوی با اشاره به اینکه 82 درصد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره از دانشگاه های دولتی هستند بیان کرد: 17 درصد از دانشگاه آزاد اسلامی و یک درصد یاقیمانده نیز از دانشگاه های خارج از کشور هستند.
دبیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به تعداد برگزیدگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: 10 کتاب برگزیده، 23 کتاب، 2 انتشاراتی، یک مولف و یک کتاب در حوزه دانشجویان فارسی زیان خارج از کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی به تعداد آثار ارسالی به بیست و دو جشنواره کتاب دانشجویی اشاره کرد و گفت: در مجموع هفت هزار و 800 اثر به این جشنواره ها ارسال شده است.
تقوی با اشاره به اینکه این جشنواره دارای دو بخش اصلی و ویژه است افزود: بخش اصلی این جشنواره شامل گروه های علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی است.
وی، ترغیب و تشویق دانشجویان به تولید و خلق آثار مکتوب، ایجاد نشاط علمی در مراکز دانشگاهی، جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی به منظور چاپ آثار دانشجویی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل