اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد متکی به فروش نفت شود

 دکتر حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی افزود: محصولات ما از جمله خودرو باید با کیفیت و در حد استانداردهای بین المللی تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در افق 1404 نیازمند به وفاق ملی و تدوین برنامه های منسجم است، اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور نیازمند تدوین برنامه های منسجم هستیم و نخبگان سیاسی ما هم باید در موضوع پیشرفت و توسعه کشور متفق القول باشند.
رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: نباید با تغییر دولت و مجلس موضوع پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور تغییر پیدا کند و روند پیشرفت باید به صورت منسجم ادامه یابد.
وی با اشاره به توفیقات تیم هسته ای در مذاکرات 1 5 که با تدبیر دولت و حمایت رهبری صورت گرفته است،گفت: موضوع مهم دیگری که بلافاصله پس از این توافقات باید مورد توجه جدی قرار گیرد پیشرفت و توسعه کشور است که این موضوع مهم نیازمند وفاق ملی است.
طیبی بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: هدایت جامعه به سمت اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولیدات و محصولات با کیفیت در زمینه های مختلف مانند پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و هنر مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات کشور است.
وی به افزایش تعداد آثار برگزیده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: 594 اثر در این جشنواره پذیرفته شده که در حوزه فنی و مهندسی شاهد افت کیفیت و در حوزه های دیگر شاهد ارتقا کیفیت بودیم.
طیبی به اشاره با اینکه شتاب فعالیت های علمی در کشور کم شده است گفت: ما نمی توانیم از جریان علم در دنیا عقب بیافتیم و باید با اقدامات جدی در این زمینه فعالیت کنیم.
همچنین دبیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: حدود 50 درصد اثار این جشنواره به گروه علوم انسانی اختصاص داشت.
عادل تقوی در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی، تعداد آثار پذیرفته شده این جشنواره را 594 اثر اعلام کرد و افزود: حدود 300 اثر به گروه علوم انسانی اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: گروه علوم پزشکی و دامپزشکی با 115 عنوان کتاب و گروه فنی و مهندسی با 77 عنوان کتاب به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این جشنواره قرار گرفتند.
تقوی با اشاره به اینکه 82 درصد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره از دانشگاه های دولتی هستند بیان کرد: 17 درصد از دانشگاه آزاد اسلامی و یک درصد یاقیمانده نیز از دانشگاه های خارج از کشور هستند.
دبیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به تعداد برگزیدگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: 10 کتاب برگزیده، 23 کتاب، 2 انتشاراتی، یک مولف و یک کتاب در حوزه دانشجویان فارسی زیان خارج از کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی به تعداد آثار ارسالی به بیست و دو جشنواره کتاب دانشجویی اشاره کرد و گفت: در مجموع هفت هزار و 800 اثر به این جشنواره ها ارسال شده است.
تقوی با اشاره به اینکه این جشنواره دارای دو بخش اصلی و ویژه است افزود: بخش اصلی این جشنواره شامل گروه های علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی است.
وی، ترغیب و تشویق دانشجویان به تولید و خلق آثار مکتوب، ایجاد نشاط علمی در مراکز دانشگاهی، جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی به منظور چاپ آثار دانشجویی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا