ستاری: پژوهش در کشور مسئله محور شود

دکتر سورنا ستاری روز دوشنبه در آیین رونمایی از ربات انسان نمای سورنا3 در جمع خبرنگاران، در زمینه برنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پژوهش های کاربردی و بنیادی، گفت: مشخص کردن محور پژوهش برای دستیابی به یک محصول فناورانه و رفع نیاز کشور ضروری است، به طور مثال زمانی که از پژوهش در زمینه ربات انسان نما صحبت می شود، مشخص است که در چه زمینه ای و برای رفع چه نیازی این پروژه تعریف شده است.
وی بیان کرد: پروژه هایی به این شکل که مرزدانشی هستند، مانند حوزه فضا که به تازگی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به آن ورود کرده است و برنامه های مفصلی در این حوزه وجود دارد، آزمایشگاه هایی برای توسعه علوم مرزدانشی و توسعه فناوری در کشور هستند و اگر ما مکانیزم مناسبی برای تجاری سازی در این پروژه ها پیش بینی کنیم، قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
ستاری با اشاره به ربات انسان نمای سورنا 3 که توسط دانشگاه تهران طراحی و ساخته شد، گفت: دانشگاه تهران یکی از پیشروها در حوزه های پژوهش های بنیادی است و ربات سورنا 3 یکی از نمادهای فناوری کشور است و این امر می تواند به سرمایه گذاری در حوزه های مرزدانشی و ریزشی که از این تکنولوژی ها در بخش خصوصی ایجاد می شود، کمک کند. 
وی یادآور شد: توسعه و تجاری سازی محصولات شرکت ها و نیز ایجاد شرکت های دانش بنیان براساس تحقیقات پایه و بنیادی شکل می گیرد و ربات سورنا3 نیز از همین ویژگی برخوردار است.
وی یادآور شد: مبنای بسیاری از پروژه هایی که در آینده در حوزه ربات های انسان نما ترویج خواهد شد، تحقیقات کاربردی است که براساس پروژه ربات سورنا3 اتفاق افتاده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا