نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه فناوری های نوین و میان رشته ای نیازمند توجه بیشتر است

دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در مراسم آغاز رقابت های جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: حوزه هایی مانند فناوری نانو، فناوری بایو، فناوری اطلاعات، هوافضا، فتونیک، بایو فتونیک و مهندسی پزشکی از اهمیت فراوانی برخوردارند زیرا این رشته ها علاوه بر اینکه نیاز روز کشور هستند، ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی زیادی به همراه می آورند.
وی از توجه دولت به توسعه علم و فناوری سخن گفت و افزود: در برنامه ششم توسعه، دولت حداقل یک درصد از تولید ناخالص داخلی را به امر توسعه و تحقیق اختصاص خواهند داد و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال خواهد شد.
فرهادی، تاسیس و فعالیت صندوق های حمایت از پژوهش و فناوری . معافیت های مالیاتی برای فعالیت های دانش بنیان را از اقدامات دولت یازدهم در راستای حمایت از فعالیت های نوآورانه و فناورانه عنوان کرد.
وی به کاربردهای گسترده رباتیک در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: رباتیک و هوش مصنوعی در زمینه های صنعتی، پزشکی، تشخیصی و درمانی، امداد و نجات، کاوشگری، دفاعی و حتی بازی و سرگرمی نقش مهمی ایفا می کند و این نقش روز به روز پررنگ تر می شود بنابراین نمی توان نسبت به این حوزه بی توجه ماند.
وزیر علوم روند ارتباط صنعت و دانشگاه را رو به رشد توصیف کرد و اظهار کرد: دانشگاه های ما به لحاظ ارتباط با صنعت، نمره خوبی می گیرند اما نمره آنها در حوزه ارتباطات بین الملل، متوسط و متوسط رو به پایین است که باید به تقویت دیپلماسی علمی بپردازند.
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از روز شنبه 23 آبان ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و رقابت های آن از امروز 25 آبان ماه به مدت دو روز اغاز شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل