توسعه فناوری های نوین و میان رشته ای نیازمند توجه بیشتر است

دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در مراسم آغاز رقابت های جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: حوزه هایی مانند فناوری نانو، فناوری بایو، فناوری اطلاعات، هوافضا، فتونیک، بایو فتونیک و مهندسی پزشکی از اهمیت فراوانی برخوردارند زیرا این رشته ها علاوه بر اینکه نیاز روز کشور هستند، ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی زیادی به همراه می آورند.
وی از توجه دولت به توسعه علم و فناوری سخن گفت و افزود: در برنامه ششم توسعه، دولت حداقل یک درصد از تولید ناخالص داخلی را به امر توسعه و تحقیق اختصاص خواهند داد و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال خواهد شد.
فرهادی، تاسیس و فعالیت صندوق های حمایت از پژوهش و فناوری . معافیت های مالیاتی برای فعالیت های دانش بنیان را از اقدامات دولت یازدهم در راستای حمایت از فعالیت های نوآورانه و فناورانه عنوان کرد.
وی به کاربردهای گسترده رباتیک در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: رباتیک و هوش مصنوعی در زمینه های صنعتی، پزشکی، تشخیصی و درمانی، امداد و نجات، کاوشگری، دفاعی و حتی بازی و سرگرمی نقش مهمی ایفا می کند و این نقش روز به روز پررنگ تر می شود بنابراین نمی توان نسبت به این حوزه بی توجه ماند.
وزیر علوم روند ارتباط صنعت و دانشگاه را رو به رشد توصیف کرد و اظهار کرد: دانشگاه های ما به لحاظ ارتباط با صنعت، نمره خوبی می گیرند اما نمره آنها در حوزه ارتباطات بین الملل، متوسط و متوسط رو به پایین است که باید به تقویت دیپلماسی علمی بپردازند.
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از روز شنبه 23 آبان ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و رقابت های آن از امروز 25 آبان ماه به مدت دو روز اغاز شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا