نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه های نسل سوم در توسعه اقتصادی کشور نقش کلیدی دارند

دکتر سید احمد معتمدی روز دوشنبه در مراسم آغاز رقابت های جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای برنامه راهبردی خود، قرار گرفتن در جمع 100 دانشگاه برتر دنیا و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم را هدف گذاری کرده است و اقدامات و برنامه ریزی های خود را در مسیر تحقق این اهداف مهم تعریف و اجرایی می کند.
وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به سابقه طولانی در حوزه های کاربردی و فناورانه، علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص همواره رفع نیازهای واقعی کشور را مدنظر داشته است و توان رسیدن به اهداف تعیین شده را دارد.
معتمدی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی دانشجویی یکی از راه های تقویت جنبه های عملی و کاربردی علوم در کنار آموزش های تئوریک است که از حمایت جدی دانشگاه امیرکبیر برخوردارند.
وی ادامه داد: فعالیت های رباتیک که حوزه های مختلف علمی همچون مکانیک، کامپیوتر، الکترونیک و کنترل را دربرمی گیرند، نیازمند کار تیمی قوی است و دانشجویان در مسابقات رباتیک، به تمرین اصول مدیریتی، اجرایی، فنی و تکنولوژی در قالب کارهای گروهی می پردازند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گسترش مراودات و ارتباطات علمی بین المللی را از راهبردهای اساسی این دانشگاه برشمرد و گفت: درصدد هستیم تعداد دانشجویان خارجی را افزایش دهیم و از استادان خارجی در دانشگاه امیرکبیر بیشتر استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، وی خطاب به دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزایش استقلال دانشگاه ها در دوره فعلی وزارت علوم را امری ارزشمند و شایسته قدردانی توصیف کرد و بیان داشت: افزایش استقلال دانشگاه ها که البته در چارچوب قانون صورت می گیرد به دانشگاه ها کمک می کند که خلاقیت های خود را بیش از پیش بروز و ظهور دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل