نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسائی گونه ای نادر از سلول های بنیادی

پژوهشگران دانشگاه جنوا Genoa university در مطالعات جدید خود موفق به کشف و شناسائی گونه ای نادر و منحصر به فرد از سلول های بنیادی در محیط پیرامونی سلول های خونی موش های سالم شده اند که نقشی بسیار مهم و پر رنگ در تولید ، بهبود  و احیا بافت های بدن بر عهده دارد .

این یافته های جدید و سلول های بنیادی کشف شده که در جریان خون وجود دارند ممکن است موجب ابداع روش های جدید درمانی شده و نقشی مهم در بازسازی بافت های آسیب دیده انسان ایفا کند .

گفتنی است این سلول های بنیادی در نتیجه تلاش ها و تحقیقات دو دانشمند به نام کلودیا لو سیکو Claudia Lo Sicco و روبرتا تاسو Roberta Tasso از دانشکده آزمایش های پزشکی دانشگاه جنوا کشف شده و این دانشمندان با تزریق سلول های بنیادی فوق به موش هایی که دچار شکستگی و آسیب دیدگی در ناحیه دم خود شده بودند ، مشاهده کردند که سلول های فوق در محل آسیب دیدگی تجمع کرده و سرعت بهبود جراحات را افزایش دادند .

گفتنی است در بخش چکیده مقاله ای که توسط پژوهشگران فوق درباره این سلول های بنیادی منتشر شده است ، اعلام شد : " تا کنون هیچ گونه شواهدی از وجود سلول هایی با قابلیت شفا بخشی و افزایش قدرت و سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده وجود نداشت . "

در خاتمه گفتنی است که در بخش نتیجه گیری این مقاله نیز اعلام شده است که : " این یافته های جدید و سلول های بنیادی کشف شده که در جریان خون وجود دارند ممکن است موجب ابداع روش های جدید درمانی شده و نقشی مهم در بازسازی بافت های آسیب دیده انسان ایفا کند . "

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله  آنلاین گزارش های علمی online journal Scientific Reports منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل