ساخت مغز مصنوعی با قابلیت تحلیل

دانشمندان ایتالیائی موفق به ساخت نوعی مغز مصنوعی شده اند که دارای قابلیت تجزیه و تحلیل بوده و می تواند با انسان وارد گفتگوئی دو نفره شده و پاسخ های مقتضی را به سوالات ارائه داده و به مباحثه بپردازد .

این مغز مصنوعی که آنابل نام دارد ،  دارای دو میلیون اتصال مصنوعی نورون و رشته های عصبی است که به دانشمندان اجازه می دهد تا به بررسی  عملکرد مغز انسان در هنگام زبان آموزی و چگونگی فرایند فعالیت مغز انسان هنگام اکتساب زبانی بپردازند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، مغز مصنوعی فوق الذکر به نام آنابل Annabell شهرت داشته که مخفف عبارت Artificial Neural Network with Adaptive Behavior Exploited for Language Learning که به معنی " شبکه مصنوعی اعصاب با رفتار تطبیق پذیر جهت یادگیری زبان " است . گفتنی است این مغز مصنوعی توسط دو تیم از دانشمندان دانشگاه ساساری   Sassari University و دانشگاه پلیموث Plymouth University طراحی و ساخته شده است .

بر اساس ظهارات تیم سازنده این مغز مصنوعی ، آنابل دارای دو میلیون اتصال مصنوعی نورون و رشته های عصبی است که به دانشمندان اجازه می دهد تا به بررسی  عملکرد مغز انسان در هنگام زبان آموزی و چگونگی فرایند فعالیت مغز انسان هنگام اکتساب زبانی بپردازند .

شایان ذکر است که دانشمندان تیم طراحی کننده این مغز مصنوعی اعلام کرده اند که ساخت آنابل ، تنها گام نخست در راه طراحی و ساخت مغز مصنوعی بوده و راهی طولانی در پیش روی پژوهشگران این حوزه قرار دارد . این تیم تحقیقاتی در نظر دارند در آینده ، تعداد نورون ها و اتصالات عصبی این مغز مصنوعی را توسعه دهند .

دانشمندان اعتقاد دارند این نوع از مغزهای مصنوعی قادر است در آینده در ساخت ربات های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و به روبات ها این امکان را بدهد تا قدرت دیدن ، لمس کردن ، حس کردن و موقعیت یابی اشیا را داشته و آن ها را به حرکت در آورند .