نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع و تولید اولین دستمال کاغذی آنتی باکتریال در جهان با فناوری نانو

به گزارش ایرنا، دکتر «جواد کریمی» مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان تولید کننده مواد سلولزی که فناوری این دستمال کاغذی را ابداع کرده است روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: این دستمال کاغذی دارای این خاصیت است که تمامی عوامل بیماری زا را در عرض یک ثانیه از بین ببرد.

وی خاطر نشان کرد: خشک کردن دست با این دستمال کاغذی موجب از بین بردن 260 نوع میکروب، ویروس، قارچ و باکتری می شود.

کریمی با اشاره به اینکه برای ساخت این دستمال کاغذی از فناوری نانو نقره استفاده شده است، گفت: محلول نانو نقره با ابعاد پنج نانومتر پایه قهوه ای رنگ دارد و استفاده از ان بر روی دستمال کاغذی مطلوب نیست.

وی افزود: محققان بخش تحقیق و توسعه این شرکت تولید کنند مواد بهداشتی موفق شدند که محلول نانو نقره را با غلظت 2ppm ( دو قسمت در میلیون) بر روی دستمال کاغذی پخش کنند.

کریمی با بیان اینکه این دستمال کاغذی ظرف دو ماه آینده تولید انبوه یافته و به بازار عرضه می شود، گفت: استفاده از این دستمال کاغذی بر روی سطح بار میکروبی سطح را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: فناوری تولید این دستمال کاغذی سه سال طول کشیده است و در شهریور امسال موفق به دریافت مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدیم.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت ایرانی گفت: فناوری تولید این دستمال کاغذی تماما بومی است و از لحاظ قیمت تنها 20 درصد نسبت به دستمال کاغذی های معمولی افزایش قیمت خواهد داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل