نسل آینده اینترنت حین پرواز

تا چند سال پیش استفاده از اینترنت در هنگام پرواز به عنوان یک رویای دست نیافتنی برای مسافران به حساب می آمد ولی امروزه بسیاری از افراد از این امر که این امکان برای پروازها فراهم شده است آگاه هستند، به این ترتیب تنها باید منتظر پیشرفت این فناوری بود.

این اتصالات 98 درصد از آسمان کره زمین را با حداکثر سرعت 70 مگابیت بر ثانیه پوشش خواهد داد.

اخیرا کمپانی گوگو از نسل جدید وای فای های در حین پرواز خود پرده برداری کرده است. سرعت این وای فای ممکن است مانند وای فای های خانگی نباشد اما نسبت به اتصالات در حین پرواز حال حاضر بسیار سریع تر است؛ اما سوالات بسیاری در این زمینه مطرح شده است از جمله این که: قیمت این تکنولوژی جدید چقدر است؟ چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ و همچنین این اینترنت ماهواره ای تا چه اندازه امن است؟

مسلما شرکت سازنده نیز از این سوال ها آگاه است و به همین دلیل نیز برنامه ریزی خود برای اطمینان دادن به کاربران را به مرحله اجرا درآورده است. در همین راستا نیز به تازگی بلین بوینتن (Blane Boynton) به عنوان معاون بخش مدیریت تولید در دفتر مرکزی این شرکت در شیکاگو درباره این سازه توضیحات جدیدی را ارائه کرده است و به نوعی به این سوال های متعدد پاسخ داده است.

به گفته او این شرکت نسل بعدی اتصالات در حین پرواز خود را با نام 2Ku ارائه کرده است. این اتصالات 98 درصد از آسمان کره زمین را با حداکثر سرعت 70 مگابیت بر ثانیه پوشش خواهد داد. لازم به ذکر است که آسمان دو قطب شمال و جنوب از این قاعده مستثنی هستند؛ اما در حقیقت سرعت این اینترنت در حین پرواز در واقع کند تر از ادعای این شرکت است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا