راه حلی برای زنگ زدگی و خوردگی در واحدهای صنعتی

زنگ زدگی و خوردگی در واحدهای صنعتی یکی از بزرگترین مشکل های دنیای امروز است. مواد زنگ بری که امروزه در صنعت ایران استفاده می شود به علت آسیب ها و لطمه های زیادی که خود به این قطعات وارد می کنند باعث کاهش عمر آنها می شوند.

همچنین این مواد به علت زیست تخریب نا پذیری، غیر قابل برگشت به محیط بوده و در بعضی از موارد صدمه های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کنند. نیاز به نیروی انسانی فراوان و هزینه سنگین فرایندهای اعمال از دیگر مشکل های این مواد هستند.

محققان شرکت آنیتا پوشش( یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهید بهشتی) پس از سال‌ها تحقیق موفق به تولید و عرضه محصول تجاری به نام بونکس10 به بازار شدند. این محصول زنگ بر بسیار قوی است که علاوه بر استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، هیچ گونه آسیبی به قطعات وارد نکرده و جز مواد تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست است.

همچنین این محصول ضمن صرفه جویی زیاد در هزینه های دفع مواد خطرناک، به راحتی قابل جذب و استفاده در محیط بوده و نیاز به هیچگونه ابزار و لوازم خاص ندارد. در ضمن سرعت و سهولت زنگ بری این محصول سبب کاهش استفاده از نیروی انسانی می شود.

BON-X10 زنگ بر بسیار قوی است که علاوه بر استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، هیچ گونه آسیبی به قطعات وارد نکرده و جز مواد تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست است.

این محصول در پلایشگاه ها، نیروگاه ها، کارخانه ها، واحدهای صنعتی و خطوط انتقال کاربرد دارد و می تواند در لوله های انتقال برای رفع خوردگی های داخلی لوله، پوشش دهی سطوح اشیاء زنگ زده صاف و بزرگ همانند بدنه کشتی هاو … با استفاده از نایلون شرینگ، غوطه وری قطعات زنگ زده در مدت زمان معین مورد استفاده قرار گیرد.

همگام با آخرین فناوری های روز دنیا، داشتن استاندارد جهانی، سهولت و سرعت در زنگ‌بری، دوستدار محیط زیست با قابلیت جذب ارگانیک در طبیعت،غیرسمی و بر پایه آب ، فاقد هرگونه اثر نامطلوب و ایجاد لک بر روی استیل و فلزها، غیر قابل اشتعال و استفاده شده در پالایشگاه ها و واحدهای صنعتی در اروپا و امریکا از جمله مزایا و ویژگی های این محصول است.

همچنین این محصول دارای استانداردهای تایید شده از طرف پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ و پوشش ایران است.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا