نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایرانداک به بیش از 56 هزار درخواست پیشینه پژوهش پاسخ داد

سامانه پیشینه پژوهش با هدف آگاهی جامعه علمی از پیشینه پایان نامه ها و رسانه ها و بررسی یکتا بودن پایان نامه ها و رساله ها آبان ماه سال گذشته در ایرانداک به بهره برداری رسید.
بر اساس آمار، بیشترین درخواست موفق ثبت شده در یک سال گذشته در این سامانه، 374 درخواست در یک روز بوده و اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت 6 هزار و 479 درخواست موفق در این سامانه، شاهد بیشترین استقبال بوده ایم.
از زمان آغاز به کار این سامانه، ایرانداک به 56 هزار 208 درخواست پاسخ داده و این در حالی است که در مدت مشابه با روش نامه نگاری 12 هزار درخواست پاسخ داده شده است.
در زمان آغاز به کار این سامانه، بازه زمانی پاسخ به درخواست ها 10 روز کاری بود اما در حال حاضر بین دو دقیقه تا دو روز کاری (با توجه به ازدحام درخواست) کاهش یافته است.
هم چنین، به منظور پاسخ گویی بهتر و سریعتر، گروه پشتیبانی سامانه های ایرانداک راه اندازی شد و از طریق آن روزانه به طور متوسط 17 تماس از سوی کاربران (در قالب تماس تلفنی، ایمیلی یا ارتباط از راه فرم سامانه پیشینه پژوهش) توسط کارشناسان پشتیبانی پاسخ داده می شود.
این سامانه، با پشتوانة متن کامل و در حال افزایش 350 هزار عنوان از پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی، گام مهمی را در جهت جلوگیری از انجام پژوهش تکراری توسط دانشجویان، پژوهشگران و دانشگاهیان برداشته است.
گفتنی است، پیش از این، بررسی پیشینه پژوهش به صورت سنتی و از راه نامه نگاری میان دانشگاه و ایرانداک انجام می شد که با راه اندازی این سامانه میزان و سرعت پاسخ گویی افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، برای کاربست این سامانه، کاربران می توانند با مراجعه به پایگاه پیشینه به آدرس pishineh.irandoc.ac.ir درخواست خود را ثبت نموده و نتیجة بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن برای کاربر و نیز همه کسانی که کاربر بخواهد، فرستاده می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل