نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گواهی بین المللی برای صنایع و واحد های خدماتی سبز صادر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید جلالوندی افزود: بر اساس اقدامات انجام شده گواهی صنایع سبز از طریق سازمان های بین المللی از جمله سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو) و سازمان بین المللی روابط فنی و اقتصادی و تجاری آلمان مورد ارزیابی و گواهی صادر می شود که دارای اعتبار بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه معیارهای انتخاب واحدهای سبز نسبت به سال گذشته تخصصی تر شده است، اظهار داشت: امسال گروه های صنعتی در 8 بخش تخصصی و 7 گروه خدماتی مورد ارزیابی قرار می گیرند و از هر گروه تعدادی از واحدها که حداقل امتیاز 70 از 100 را دریافت کنند، در این رقابت انتخاب می شوند.
جلاوندی افزود: شاخص و معیار محصول سبز و ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست و اشاعه فرهنگ زیست محیطی به شاخص های سال گذشته اضافه شده است. 
مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی با اعلام اینکه آخرین مهلت تکمیل اطلاعات داوطلبان انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز تا پایان آبان ماه است و به هیچ وجه قابل تمدید نیست به واحد های خدماتی و صنعتی توصیه کرد که ثبت نام برای انتخاب واحدهای خدماتی و صنعتی سبز صرفا از طریق سایت این سازمان بدون اخذ وجه انجام می گیرد.
جلالوندی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته استقبال متقاضیان برای انتخاب واحدهای خدماتی و صنعتی سبز50 درصد افزایش یافته است، افزود: در مجموع 455 واحد تاکنون در سامانه ثبت نام انتخاب واحدهای خدماتی و صنعتی سبز سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کرده اند که این رقم در سال گذشته 302 واحد بوده است.
جلاوندی تصریح کرد: بر اساس اخبار و اطلاعات به دست آمده برخی از شرکت ها در تماس با شرکت های غیر مجاز و خارج از فرآیند سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به ثبت نام و دریافت وجه به منظور برگزاری همایش های ملی محیط زیست و تقدیر از صنایع برتر به صورت موازی کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام صرفا از سایت سازمان حفاظت محیط زیست بدون پرداخت وجه صورت می گیرد، به واحد های خدماتی و صنعتی توصیه کرد: صرفا از طریق سامانه ثبت نام سازمان حفاظت محیط زیست به نشانی WWW.ISG.doe.ir اقدام کنند و در صورت وقوع مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست1540 اطلاع دهند.
به گفته جلاوندی، برگزاری این همایش ها خارج از فرآیند های سازمان حفاظت محیط زیست مورد تایید نیست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل