نخبگان با توانایی خود گره های ملی و منطقه ای را بگشایند

 سید مهدی موسوی کوهپر روز یکشنبه در آیین تقدیر و معارفه رییس بنیاد نخبگان کردستان در سنندج افزود: براساس سند راهبردی کشور ماموریت نخبگان تنها مختص یک دستگاه نیست و وظیفه بین دستگاهی است و تمامی دستگاه های اجرایی باید احساس وظیفه کنند.
وی گفت: رویکرد بنیاد نخبگان این نیست که نخبگان ما متوقع مردم و دولت باشند بلکه آنها به واسطه موهبتی که خداوند در درون آنها نهاده بدهکار ملت بوده و باید دین خود را به این ملت ادا کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه وظیفه ما هموار کردن مسیر برای نخبگان است، افزود: نخبگان و فرهیختگان ثروت و سرمایه های جاری ما هستند و باید با فراهم کردن زمینه های لازم تعداد این سرمایه ها را افزایش دهیم.
موسوی کوهپر افزود: امروز منابعی همچون نفت، گاز، زغال سنگ و صنایع فولادی سرمایه ملی نیستند بلکه مغزها و اندیشه ها ثروت های جاری یک ملت و کشور به شمار می روند و باید برای توسعه این ثروت ها تلاش کرد.
او در ادامه با بیان اینکه کردستان از لحاظ نیروی انسانی دارای ظرفیت های بالایی است، گفت: بنیاد نخبگان می تواند با کمک مراکز دانشگاهی و همچنین همکاری دستگاه های اجرایی این ظرفیت را شناسایی و شکوفا کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در مناطق محروم ما کودکانی هستند که از حداقل امکانات آموزشی بی بهره اند در حالیکه در میان آنان استعدادهایی وجود دارد که اگر شناسایی شوند می توانند کشور را متحول کنند.
وی با تاکید بر تلاش برای کشف و شناسایی این گنج های پنهان افزود: نخبه، متفکر و فرد مستعد می تواند با یک ایده و طرح، یک شهرستان، استان و حتی کشور را به پیشرفت و توسعه برساند.
موسوی اظهار کرد: بنیاد نخبگان تلاش دارد نخبگان در حوزه های مختلف معنوی، دینی، عرفانی و اقتصادی در تمام سطح کشور را شناسایی کند و آیین نامه هایی نیز در این راستا تدوین کرده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها یکی از مراکزی است که می توان به راحتی نخبگان و افراد با استعداد را شناسایی کرد، اظهار امیدواری کرد با کمک و حمایت های استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی استعدادهای این استان شناسایی شده و شاهد رشد روزافزون این بنیاد در استان باشیم.
در ادامه این آیین از خدمات صالح ادیبی تقدیر و رحمت صادقی عضو بنیاد نخبگان استان به عنوان رئیس این بنیاد در استان معرفی شد.
به گزارش ایرنا،صالح ادیبی، رئیس سابق بنیاد نخبگان استان کردستان، به عنوان اولین سفیر اهل سنت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای ویتنام و کامبوج تعیین شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا