افتتاح مرکز رشد شمال شرق موسسه رازی

 مراسم افتتاحیه این مرکز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، رئیس دانشکده دامپزشکی مشهد و رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد.دکتر کهرام، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی طی سخنان کوتاهی با اشاره به وظیفه سنگین و مهم موسسه رازی در تامین واکسن کشور اظهار امیدواری کرد شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری موسسه رازی شعبه مشهد بتوانند با افزایش توان فناوری و تولید در کشور موجبات کاهش واردات و خودکفائی را فراهم نماید.

دکتر بهمن عابدی کیاسری، قائم مقام رئیس موسسه در حوزه علمی و فناوری هم گفت: برنامه راهبردی موسسه رازی توزیع فناوری واکسن در نقاط مختلف کشور و استفاده از ظرفیت های علمی، اقتصادی و اجرائی استان ها می باشد.

وی گفت: کشور ما در حال حاضر فاقد کریدورهای حمایتی فناوری محصولات استراتژیکی چون واکسن، داروهای پزشکی، کیت های تشخیصی، آنزیم ها، مکمل های داروئی و تجهیزات دامپزشکی است .قائم مقام رئیس موسسه رازی گفت: سالیانه میلیون ها دلار ارز برای واردات واکسن ها، داروها، آنزیم ها، کیت ها و مکمل های دامپزشکی از کشور خارج شده در حالی که امکان حمایت از طرح های فناورانه دامپزشکی در صورت همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد.

عابدی کیاسری گفت: استان خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب های دامپزشکی کشور با داشتن اعضاء هیات علمی و محققان برجسته می تواند به مرکزی برای توسعه فناوری های دامپزشکی و ایجاد اشتغال دانش بنیان گردد.

قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از راه اندازی دو مرکز رشد فناوری واکسن و مرکز رشد فناوری دامپزشکی در کشور خبر داد و گفت: موسسه رازی به دنبال ایجاد کریدورهای حمایتی فناوری برای توسعه صنعت تولید دارو، واکسن و کیت های تشخیصی در حوزه دامپزشکی می باشد. مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی هم گفت: حمایت از بخش خصوصی و ایجاد اشتغال از اولویت های دولت است که امیدواریم مرکز رشد فناوری موسسه رازی شعبه مشهد بتواند به افزایش کسب و کار کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا