نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولیدات مواد غذایی بیش از نفت می‌تواند در اقتصاد و اقتدار یک کشور سهم داشته باشد

 دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش که با حضور جمعی از متخصصین و صنعتگران برگزار شد، با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات تنها واحدی است که دانشکده‌ای تخصصی در زمینه صنایع غذایی دارد، گفت: زمانی می‌توان گفت همایش‌ها سودمند بوده‌اند که از دستاوردهای آن‌ها بتوان در رفع مشکلات و ارائه راهکار بهره جست.

وی افزود: در واحد علوم و تحقیقات که به عنوان یکی از مراکز بزرگ تحصیلات تکمیلی در کشور شناخته شده است، علاوه بر افزایش کیفیت آموزش و رویکرد تحقیقاتی، بحث کارآفرینی و ارتباط موثر آن با صنعت و سایر بخش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عباسپور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و صنایع بدون همکاری با هم پیشرفت چشمگیری نخواهند داشت. علم همراه با عمل از مهمترین علل پیشرفت و ترقی در هر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات به واسطه حضور دانشجویان جوان، مستعد و استادان برجسته آن، اضافه کرد: در این مجموعه که بعنوان واحدی جامع مطرح می‌شود، یکی از اهداف مد نظر، آموزش همراه با فعالیت‌های عملی در صنایع مختلف کشور است که در همین راستا تفاهم‌نامه‌های همکاری متفاوتی با مراکز تحقیقاتی و اجرایی منعقد شده است.

به گزارش ایسنا،عباسپور با بیان اینکه بحث غذا و مواد غذایی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و اقتدار هر کشوری دارد، گفت: تولیدات مواد غذایی حتی به مراتب بیش از نفت می‌تواند در اقتصاد و اقتدار یک کشور سهم داشته باشد، زیرا دغدغه اصلی مردم در هر جامعه بحث سبد مواد غذایی است. با توجه به اینکه ایران کشوری چهارفصل است، می‌توان از آن به بهترین شکل برای رشد هرچه بیشتر اقتصادی کشور کمک گرفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل