نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی برگزار شد

سینا پرس: امیر رضا آذین، دبیر چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا  درباره اهمیت برگزاری این کنفرانس گفت: هم اکنون کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصادی، مورد توجه بسیاری از خبرگان حوزه دانشگاه و صنعت قرار گرفته است. کشورهای موفق در عرصه کارآفرینی با فراهم آوردن محیطی مشوق کارآفرینی به بهبود فضای کسب و کار کمک کرده و توسعه اقتصادی چشمگیری را به ارمغان آورده اند. خوشبختانه هم اکنون بستر بسیار مناسبی برای توسعه کارآفرینی دانشجویان در کشور ما هم فراهم شده است.

وی ارایه مقاله و  برگزاری مسابقه ایده را دو محور اصلی برگزاری این کنفرانس عنوان کرد و افزود: در بخش مقالات با معرفی جدیدترین مباحث مربوط به تئوری های کارآفرینی و افق های جدید تحقیقات، محفلی برای تبادل نظرات پژوهشگران و صاحب اندیشان مدیریت کسب و کار فراهم شد. همچنین ما تلاش کردیم با برگزاری مسابقه ایده های کسب و کار، انگیزه لازم برای ورود دانشجویان به محیط کسب و کار و خلق ارزش برای جامعه از طریق شناسایی فرصت های کارآفرینانه به وجود آوریم.

چهارمین کنفرانس ملی کار آفرینی به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاهی با تلاش جمعی از دانشجویان متعهد و کوشای دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین ما تلاش کردیم با معرفی این ایده ها، بستری برای جلب حمایت و همکاری سیاست گذاران عالی و مدیران ارشد دولتی و خصوصی نسبت به ایده های برتر حوزه کسب و کار فراهم کنیم.

آذین، توسعه و ترویج دانش کارآفرینی و ارتقای سطح علمی کشور در خصوص مباحث مدیریت کسب و کار، بستر سازی برای شناسایی و تبیین زمینه‌های کارآفرینی ، ارزش آفرینی و خلق ارزش جدید در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را  ازمهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد و گفت: ما در این کنفرانس از کارآفرینان موفق هم دعوت کردیم تا آخرین تجربیات و دستاوردهای موفق ملی و بین المللی خود را  در عرصه کارآفرینی و خلق ارزش معرفی کنند تا بستری مناسب برای تعامل و تبادل تجارب کارآفرینان موفق در حوزه کسب و کار به دانشجویان و صاحبان ایده به وجود آید.

دبیر چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی بیان کرد: توسعه و ایجاد جو کارآفرینی در افراد و سازمان های کشور از دیگر رسالت هایی بود که ما در این کنفرانس به آن اهتمام ورزیدیم.

وی افزود: همچنین ما با توجه به ضرورت هم اندیشی علمی و کاربردی در زمینه بهبود فضای کارآفرینی در کشور، تلاش کردیم با معرفی آخرین دستاوردها و تجربیات علمی و کاربردی در حوزه های مختلف کارآفرینی و کسب و کار، اطلاع رسانی لازم و بهینه در خصوص چالش ها و فرصت های کارآفرینی در ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: ما برای برگزاری این کنفرانس اهتمام جدی برای تبادل اطلاعات میان نمایندگان سه رکن اصلی دانشگاه، صنعت و دولت داشتیم. به نظر می رسد  دانشگاه و جامعه علمی کشور بیشترین میل و انگیزه و اهتمام را در این خصوص داشته اند.

وی اظهار کرد:امیدواریم با مساعدت و حمایت ارکان دیگر، وضعیت کارآفرینی و کسب و کار این مرز و بوم بیش از پیش بهبود یابد.

 

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل