نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رییس جهاد دانشگاهی:اقتصاد ما دانش بنیان متکی به تولید ملی نیست

 دکتر حمید رضا طیبی در مراسم تقدیر از شورای سیاستگذاری، داوران و هیأت انتخاب سومین جشنواره 'فردا' افزود: ما فرصت کمی داریم زیرا دنیا به سرعت به سمت اقتصادهای دانش بنیان متکی بر فناوری های پیشرفته می رود. 
وی اظهار کرد: درحال حاضر فناوری آنقدر پیشرفته است که منابعی که یک زمانی ارزش استراتژیک داشتند الان آن ارزش را ندارند و دلیلش این است که فناوری پیشرفت کرده و اگر غفلت کنیم جا می مانیم؛ اینجاست که هنر و هنرمند با ساخت فیلم باید به کمک اصحاب علم و فناوری بیایند.
رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: درحال حاضر نیاز است تا به سیاست مدارها تلنگری زده شود که در این زمینه هنر و هنرمند با ساخت فیلم های خوب باید به کمک بیایند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فردا حاصل زحمات و اعتماد به نیروی جوان بود، بیان کرد: هنر و هنرمند باید فیلم سازی و انیمیشن سازی را به شکلی انجام دهد که هدفش بیان توانمندی ها باشد.
در ادامه مراسم هر یک از شرکت کنندگان و مسوولان به بیان نکاتی مرتبط با نقاط قوت و ضعف برپایی سومین جشنواره پرداختند و راهکارهایی را برای برگزاری چهارمین جشنواره ارایه کردند.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی،سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با شعار «خودباوری، تولید ملی و نمایش پیشرفت ایران اسلامی» و با هدف معرفی فعالیت ها، توانمندی ها و دست آورد های کشور در بخش های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی توسط جهاددانشگاهی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت و دانشگاه هنر 7 تا 9مرداد 94 برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل