بنیاد ملی نخبگان و شبکه فناوری های راهبردی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

پرویز کرمی گفت: این تفاهم نامه به منظور پشتیبانی از صاحبان استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است و مشتمل بر یک مقدمه، هفت ماده و دو تبصره است.
وی اظهار کرد: هدف از اجرای این تفاهم نامه ایجاد مسیری هموار برای استفاده برگزیدگان علمی و افراد تحت پوشش تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از امکانات مراکز آزمایشگاهی است. 

کرمی افزود: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مشمول جایزه های تحصیلی بنیاد در سال تحصیلی 95- 1394، دانش آموختگان برتر مشمول جایزه های شهید دکتر چمران و دکتر کاظمی آشتیانی در سال 1394 و استادان سرآمد در سال 1394مشمولان این تفاهم نامه هستند.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: معرفی مشمولان تفاهم نامه به شبکه، تامین 60 درصد هزینه های آزمایشگاهی مشمولان و نظارت کلان بر اجرای تفاهم‎ نامه از جمله تعهدات بنیاد ملی نخبگان در این تفاهم‎نامه است.
وی هماهنگی میان مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه به منظور تسهیل استفاده مشمولان از خدمات اعتباری آزمایشگاهی را از جمله مهمترین تعهدات شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی دانست و افزود: تهیه گزارش خدمات ارایه شده به مشمولان بنیاد به صورت مرحله‎ای (هر سه ماه یک بار) و روزآمدسازی پایگاه اطلاعاتی مرتبط با مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه، از دیگر مواردی است که در راستای تحقق اهداف موردنظر برعهده شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی قرار گرفته است.
کرمی در مورد فرآیند اجرایی سازی این تفاهم نامه گفت: طبق آنچه در تفاهم‎نامه مقرر شده است، بنیاد مشمولان را برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی به شبکه معرفی می‎کند و پس از استفاده مشمولان از خدمات مراکز آزمایشگاهی، صورت حساب هزینه‎ها توسط مراکز آزمایشگاهی به شبکه اعلام می‎ شود. شبکه در دوره های زمانیِ متناوب گزارش های مالی تسهیلات اعطایی را در اختیار بنیاد قرار می دهد و در انتها بنیاد هزینه خدمات دریافت شده از مراکز آزمایشگاهی را با شبکه تسویه می کند. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‎نامه‎، ضمن تسهیل دسترسی پژوهشگران و مستعدان برتر به خدمات آزمایشگاهی و فراهم کردن زمینه ارتقای تجربیات دانش فنی دانشجویان و دانش آموختگان برتر کشور، به رشد و تکمیل توانمندی های آزمایشگاهی در راستای نیازهای کشور کمک کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا