نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضوابط دانشگاه ها، صنعت محور نیست

دکتر فامیلی افزود:عمده فعالیت های ما درانجمن این است که علم پلیمر را به عنوان علم و نه صنعت به جامعه بشناسانیم.

وی همچنین در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد:ارتباط صنعت و دانشگاه یک ارتباط دو طرفه است اما متاسفانه ضوابط دانشگاه ها،  صنعت محور نیست و من به عنوان استاد دردانشگاه برای ارتقا و رشد  باید مقاله بنویسم درحالی که صنعت به مقاله من نیاز ندارد بلکه نیاز به کار صنعتی وتجربه و حرفه دارد.

دکتر فامیلی عنوان کرد: صنعت به کپی کاری عادت کرده است و از ریشه ای کارکردن و طراحی پایه ای خبری نیست زیرا طراحی صنعتی زمان بر است.

این استاد دانشگاه تربیت معلم تصریح کرد: صنعت حتی در حوزه پتروشیمی نیز این زمان را نمی گذارد که طراحی علمی را وارد صنعت کند.

وی افزود:این مهم که دانشگاه باید به صنعت نزدیکتر شود و منش دانشگاه را صنعتی کنیم وظیفه رسانه است.همچنین صنعت نیز باید به سمت دانشگاه ها جذب شود و نیرو و طرح های داخلی باید وارد صنعت شود.

این عضو هئیت مدیره انجمن علمی پلیمر گفت:خوشبختانه هدفی که از دولت قبل شروع شد و تا به امروز ادامه دارد بحث شرکت های دانش بنیان است. ما نیز در انجمن روی سیستم های دانش بنیان در قالب دانشگاه ها و انجمن ها فعالیت میکنیم.

این استاد دانشگاه درباره خبرگزاری سیناپرس و نقش آن در ترویج علم و توسعه آن در کشور افزود:رسانه های علمی دو جنبه دارند.علمی -پژوهشی و علمی -ترویجی . ما درایران در حوزه علمی و پژوهشی بیشتر روی پژوهش ها کار می کنیم و در علمی -ترویجی روی کارهای پایین دست صنعتی فعالیت داریم.

وی تاکید کرد:اگر خبرگزاری سیناپرس بتواند این خلا را پرکند وظیفه اصلی خود را ایفا کرده است.خصوصا در علم پلیمر که یک علم جدید است این نیاز به شدت احساس می شود که رسانه های علمی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود:رسانه ها باید زبان علمی مقالات را به زبان علمی صنعت نزدیک کنند تا زمانی که این زبان ها بهم نزدیک نشود ارتباط صنعت و علم بهبود نمی یابد.

فامیلی تاکید کرد:دراین حوزه دانش از صنعت عقب تر است زیرا ورود به دانش بنیان ها هنوز در شاکله خود دانشگاهیان تعریف نشده است و این جز نقاط ضعف ما نسبت به صنعت است..

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل