ارتباط شرایط مالی و امراض کلیوی

محققان در این پروژه پژوهشی ، مراحل پیشرفته بیماری مزمن کلیه را شناسائی و مطالعه کردند  که ممکن است فشارهای مالی قابل توجهی را برای بیماران و خانواده های آن ها ایجاد کنند پیش از این   تاثیر بیماری مزمن کلیه در درآمد خانوار بیمار نامشخص بود .

برای تعیین این موضوع که آیا شدت بیماری های مزمن کلیه و عوارض مرتبط با این بیماری و درمان آن با سقوط به فقر همراه  خواهد بود یا نه ، راشل مورتون (Rachael Morton) از دانشگاه سیدنی (University of Sydney) و همکارانش مطالعات و بررسی های خود را روی افراد شرکت کننده مبتلا به انواع متوسط تا شدید بیماری مزمن کلیه آغاز کردند. قابل ذکر است که این شرکت کنندگان در پروژه مطالعاتی حفاظت از قلب و کلیه (Study of Heart and Renal Protection) شرکت کردند که به مدت پنج سال مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت  .

محققان با بررسی داده های به دست آمده از این مطالعات دریافتند که شدت بیماری مزمن کلیه بدون عوارض جانبی نبوده و یک پیش بینی قابل توجهی از افزایش هزینه های درمانی و فقیر تر شدن افراد را در پی خواهد داشت . قابل توجه است ، شرکت کنندگانی که توانستند پیوند کلیه دریافت کنند، 52 درصد کمتر احتمال سقوط به فقر در آن ها دیده می شود.

محققان به عنوان نتیجه اعلام کردند ، بیمارانی که در مراحل پیشرفته بیماری مزمن کلیه قرار دارند، در معرض خطر سقوط به مشکلات مالی هستند. آن ها در ادامه نتایج خود دریافتند که پیوند کلیه می تواند در کاهش خطرات ناشی از فقر خانواده های بیماران بیماری مزمن کلیه نقش به سزایی ایفا کند .

 

مترجم: احسان محمد حسینی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا