ابزاری برای خواب بهتر شبانگاهی

داشتن یک خواب آرام و خوب شبانگاهی همیشه امکان پذیر نیست. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در خواب شبانگاهی خود با مشکلات متعددی روبرو هستند. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که خیره شدن به صفحه تلفن همراه یا رایانه که از خود نور آبی رنگ ساطع می‌کنند، بر تولید ملاتونین در بدن تاثیر می‌گذارد.

با این وجود به نظر می‌رسد که یک شرکت نوآور راهی برای حل این مشکلات یافته است. دستگاه «اسلیپ‌کاگنی» (SleepCogni) یک قاب مستطیلی را بر روی سر کاربر قرار می‌دهد. این سامانه با پخش موسیقی و نیز نورهای ملایم به خواب بهتر فرد کمک می‌کند.

این دستگاه شباهت زیادی به یک لامپ داشته و پایه‌ای دارد که به پورت یو.اس.بی متصل می‌شود. قاب مستطیلی این دستگاه دارای بلندگو و لامپ‌های ال.ای.دی است. یک دستگاه کوچک با بررسی ضربان قلب، دما و چند معیار دیگر، شرایط فرد و محیط را بررسی و به دستگاه اصلی انتقال می‌دهد.

این دستگاه با استفاده از شیوه‌های مختلف، سعی می‌کند ضربان قلب کاربر را به 50 تپش در دقیقه برساند که البته این میزان به وضعیت فیزیولوژیکی فرد، دما، سروصدا و میزان نور محیط بستگی دارد. لامپ‌های بالای سر کاربر، رنگ‌های تصادفی را تولید کرده و سپس به تدریج به رنگ‌های کمتر تحریک کننده می‌رسد و به قرمز ختم می‌شود.

بلندگوهای این سامانه نیز موسیقی ملایمی را پخش می‌کنند تا به این ترتیب فرآیند کاهش ضربان قلب کاربر به خوبی به انجام برسد. همچنین این سامانه با ارائه لرزشی خفیف سبب به خواب رفتن بهتر فرد می‌شود.

در واقع این دستگاه با هدف قرار دادن یه حس بینایی، شنوایی و لامسه کار می‌کند. آزمایش تعیین میزان اثربخشی این سامانه نشان داده که 50 درصد از افراد پس از استفاده از این دستگاه خواب با کیفیت‌تری داشتند و 40 درصد نیز اعلام کردند که طول باره خواب آنها افزایش یافته است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا