نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هفت درصد طرحهای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی تجاری سازی شده است

کریم زارع شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش بین المللی فناوری ارتباطات و دانش در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون یک هزار و 200 طرح تحقیقاتی در این مجموعه به انجام رسیده است.
وی با توجه به اینکه در انجام این طرح ها پیش از این کمتر به تجاری سازی آنها توجه و تمرکز شده است اظهار کرد: تعداد محدودی از این طرح ها قابلیت تجاری سازی دارند.
وی گفت: هم اکنون با توجه به این موضوع و قابلیت های تجاری سازی آنها 500 طرح جدید در دست اجرا است.
زارع افزود: از کل طرح های انجام شده 85 طرح تاکنون وارد بازار شده و بقیه هم در حال اجرا است. 
وی اظهار کرد: این باشگاه هم اکنون 61هزار و 800 عضو دارد که 10 هزار نفر از آنان به صورت فعال با باشگاه همکاری دارند.
وی ادامه داد: از کل اعضای این باشگاه 11 هزار و 700 نفر از دانشگاه های دولتی هستند.
زارع گفت: از جمله محورهای فعالیت این باشگاه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال است که در این راستا تعامل با بخش صنعت و صنعتگران در اولویت قرار دارد.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارتباط با دانشگاه زمینه موفقیت بیشتر بخش صنعت را فراهم می کند در عین آنکه دانشگاه ها هم باید بدانند بدون حضور صنعتگران نمی توانند به اهداف اصلی خود برسند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه علمی رشد خوبی داشته و امروز بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو دارد گفت: باید ارتباط دانشگاه با صنعت تقویت شود که این امر نیازمند تدوین قوانین دقیق تر از سوی قانونگذاران است.
وی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در طی 17 سال فعالیت خود بخش قابل توجهی از رکوردهای علمی ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی Scopus را به خود اختصاص داده است.
زارع افزود: از 53 هزار و 239 رکورد علمی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی که حدود 10 درصد از کل رکوردهای علمی ثبت شده جهانی است پنج هزار و 733 رکورد مربوط به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. 
اسکوپوس یکی از نمایه های استنادی معتبر و شناخته شده است که اطلاعات کتاب شناختی حدود 25 میلیون سند در آن جمع آوری شده است.
همایش بین المللی فناوری ارتباطات و دانش در بخش کارگاهی و کنفرانس ها که از چهار روز قبل در مشهد آغاز شده بود عصر پنجشنبه به کار خود پایان داد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل